1. Juna 2025.

Pobjeda izuzetnog Pjastrija, tragičar Maks izazvao haos u Španiji

Vozač Meklarena Oskar Pjastri pobedio je na Velikoj nagradi Španije, devetoj trci u aktuelnoj sezoni Formule 1. Kroz cilj je drugi prošao njegov timski kolega Lando Noris, dok je podijum kompletirao Šarl Lekler u Ferariju.

Pjastri je odlično startovao sa pol-pozicije.

Njegov timski kolega Lando Noris se mučio pod pritiskom aktuelnog šampiona Maksa Ferstapena i vozača Mercedesa Džordža Rasela, koji su startovali iz drugog reda.

Oskar Pjastri, Lando Noris, Maks Ferstapen, Džordž Rasel
Mark Thompson/Getty Images

Ferstapen je već u prvoj krivini uspeo da prestigne Norisa i dođe do drugog mesta.

Ferarijevi Luis Hamilton i Šarl Lekler uspeli su da se probiju kraj Rasela i njegovog timskog kolege Andree Kimija Antonelija na pozicije četiri i pet.

Velika nagrada Španije – start trke

Slavni italijanski tim je priredio novu glavobolju svojim navijačima. Posle dva kruga žustre borbe za poziciju, Hamilton je kasnije nego optimalno dobio instrukciju da propusti Leklera, i zato je Šarl izgubio dragoceno vreme.

Noris je napao Ferstapena za drugu poziciju u 12. krugu, da bi nedugo zatim uspeo da ga pretekne.

Pjastri je u tom trenutku imao preko četiri sekunde prednosti u odnosu na svog timskog kolegu.

Lando Noris pretiče Maksa Ferstapena, 13. krug VN Španije

Holanđanin je odmah nakon toga ušao u pit-lejn na promenu pneumatika i na stazu se vratio kao osmoplasirani.

Vozači Meklarena su put garaža išli u 22, odnosno 23. krugu. Noris se vratio na treću poziciju – iza Pjastrija i Ferstapena. Potom je i Australijanac promenio pneumatike i zauzeo drugo mesto u poretku.

Ferstapen je vrteo izuzetne krugove, iako je imao gotovo 10 krugova starije pneumatike od rivala za pobedu.

Holanđanin je u 29. krugu drugi put promenio gume – ovoga puta je prešao na srednje-tvrde, a na ranije stajanje se odlučio kako bi iza sebe ostavio Hamiltona.

Maks se vratio na četvrtu poziciju. Ispred njega bili su lider Pjastri, drugoplasirani Noris i Lekler.

Pjastri je održavao osetnu prednost u odnosu na rivale. Ferstapen, koji se u tom delu trke žalio na poteškoće sa menjačem, prestigao je Leklera na startnom-ciljnom pravcu u 36. krugu trke.

U Meklarenu su shvatili da će morati da voze agresivnije usled naleta Ferstapena, koji im se približavao na svežijim pneumaticima.

Red Bul je ponovo prvi povukao potez – Ferstapen se uputio u pit-lejn po nove meke gume. Sadržao je treću poziciju, ali je dvojac Meklarena potom dobio priliku da obavi „besplatno“ stajanje.

To je samo krug kasnije učinio drugoplasirani Noris, da bi u narednom krugu isto uradio i vodeći Pjastri. Poredak je ostao isti nakon promena: Pjastri, Noris, Ferstapen.

Maks se dao u poteru za Landom, a pomogli su mu nesnosni vozači Hasa Oliver Berman i Esteban Okon. Noris i Maks su im se približili u nameri da ih obiđu za ceo krug, da bi tandem Hasa ušao u sopstvenu bitku, izazvao haos i usporio obojicu – naročito Britanca.

U 55. put viđen je zaplet – Antoneli je doživeo kvar na svom Mercedesu, izleteo sa staze i bio primoran da odustane.

Zato je nastupio period pod vozilom bezbednosti, što su vodeći Meklareni, Ferstapen i Lekler iskoristili da pređu na nove pneumatike bez gubitka pozicija.

As Red Bula je jedini prešao na tvrde gume, pošto nije imao druge na raspolaganju. Svi ostali našli su se na mekim, sa izuzetkom Okona koji je na 11. mestu koristio srednje-tvrde.

„Sejfti-kar“ se povukao u 61. krugu. Meklareni su bili bezbedni na vodeće dve pozicije, a Ferstapen se našao na mukama na neadekvatnim pneumaticima.

Napravio je grešku prilikom izlaska na startno-ciljni pravak, što je Lekler iskoristio i pretekao ga za treće mesto. Blizu je bio i Rasel – i Lekler i on su ostvarili kontakt sa Maksom, da bi Holanđanin zadržao četvrto mesto nakon „bega“ van staze.

Red Bul je potom savetovao Ferstapena da propusti Rasela – da bi potom došlo do incidenta sa asom Mercedesa.

Sportklub.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare