Teško da je postojao neki automobilski model na američkom tržištu koji je imao više odlaganja u pogledu početka prodaje, nego što je bio slučaj sa Fordom Broncoom. U izložbeno-prodajnim salonima se trebalo pojaviti još pre pet godina, ali problemi sa dobavljačima, epidemija virusa korone i nezadovoljstvo kvalitetom proizvoda su rezultirali time da prvi primerci pronađu vlasnike tek 2021. godine.
Ni dan-danas situacija nije mnogo bolja, pa se na narudžbinu i dalje čeka po osam do deset meseci, a ako hoćete neki primerak koji se već nalazi u salonu, budite spremni izdvojiti 20-30% preko reklamirane cene.
Neko će reći da je Bronco samo odličan primer onog ekonomskog pravila na temu odnosa ponude i tražnje, ali mnogobrojni automobilski eksperti će reći da je Ford prvo trebalo da reši rane probleme, pre nego što proširi ponudu. To se naravno nije desilo, pa nam je američki proizvođač vozila prošle godine ponudio izdanje Raptor za vožnju u najekstremnijim terenskim uslovima, a kako pišu kolege sa sajta Motor Trend, plug-in hibrid će stići krajem naredne godine kao model za 2025. godinu.
Razlog za izdanje PHEV leži u glavnom rivalu Jeepu Wrangleru, i već ga možete kupiti u takvoj konfiguraciji. Nosi ime 4xe i u stanju je da pređe oko 50 kilometara samo na struju. Jeepovu bateriju zapremine 17,3 kWh proizvodi firma Samsung SDI, a istog dobavljača koristi i Ford za svoj model Escape PHEV ili kako je u Evropi poznatiji pod imenom Kuga.
Motor Trend pretpostavlja da će i Bronco PHEV dobiti istu bateriju i da će biti dostupan samo u konfiguraciji sa četvoro vrata. Za sada ne znamo konkretne detalje, ali u slučaju spomenutog Wranglera 4xe, PHEV se nudi u kombinaciji sa 2,0-litarskim turbobenzincem i električnim motorom za ukupno 375 konjskih snaga i maksimalnih 637 Nm obrtnog momenta.
Bronco u ponudi ima 2,3, 2,7, i 3,0-litarske turbobenzince i lako je pretpostaviti da će PHEV biti zasnovan na ovom prvom. Naime, 3,0-litarski motor se nudi samo na izdanju Raptor dok je 2,7-litarski veoma retka opcija i može se dobiti samo na najskupljim konfiguracijama.
Motor Trend zatim piše da će menjač biti automatski, a cena oko 55 hiljada američkih dolara. Prema onome što je navedeno u američkim zakonima, PHEV sa cenom koja je niža od 80 hiljada „zelembaća“ se kvalifikuje i za državne popuste.
Ford se ne zadovoljava postignutim, već planira još nekoliko izdanja, od čega će najbitniji biti model na struju i taj bi trebalo da stigne u izložbeno-prodajne salone do kraja ove decenije.