Hermen Hulst, suizvršni direktor PlayStation-a pričao je u intervjuu o AI uticaju na gaming industriju i potrebi balansa između upotrebe i ljudske kreativnosti
Hermen Hulst, suizvršni direktor PlayStation-a, veruje da je balans ključan za napredak industrije. Veštačka inteligencija (AI) postaje sve prisutnija tema u svetu tehnologije, a njena primena u video igrama izaziva različite reakcije.
Dok neki vide prednosti potpune integracije AI u gejming, drugi strahuju od toga da bi AI značajno mogao promeniti gaming iskustvo. AI alati su već pronašli put do video igara, koristeći se za dijaloge i dizajn, ali još uvek ne mogu da zamene ljudsku kreativnost.
U nedavnom intervjuu za BBC, Hulst je istakao da AI neće u potpunosti zameniti ljude kao developere, već da će morati da rade zajedno kako bi gejming industrija napravila sledeći korak.
“Pretpostavljam da će postojati dupla potražnja u gejmingu: jedna za AI-pokretanim inovativnim iskustvima i druga za ručno izrađenim, promišljenim sadržajem,” rekao je Hulst. “Pronalaženje prave ravnoteže između korišćenja AI i očuvanja ljudskog dodira biće ključno.”
Iako AI može brzo generisati sadržaj po nižoj ceni, Hulst naglašava da autentičnost i emocionalna povezanost sa igračima mogu biti ostvarene samo kroz ljudsku kreativnost. “Balans između veštačke inteligencije i ljudskog doprinosa može osnažiti gejming industriju kao nikada do sada,” dodao je.
Širenje PlayStation brenda izvan gejming kategorije
Međutim, skeptici ukazuju na izazove ovog balansa, posebno kada su u pitanju radna mesta i kvalitet sadržaja. “Teško je zamisliti kako će se ovaj balans postići, posebno kada poslovi vise o koncu,” ističu kritičari, ukazujući na nedostatke AI generisane umetnosti i glasovne glume.
U drugom delu intervjua, Hulst i suizvršni direktor Hideaki Nishino govorili su o lekcijama naučenim iz pada projekta Concord i planovima za širenje PlayStation brenda izvan gejming kategorije u širu oblast zabave.
Istovremeno, Elon Musk je najavio da će njegova kompanija za veštačku inteligenciju xAI pokrenuti gejming studio zasnovan na AI tehnologijama. “Previše gejming studija je u vlasništvu velikih korporacija,” izjavio je Musk, nagoveštavajući želju za većom nezavisnošću i inovacijama u industriji.
Diskusija o ulozi AI u video igrama dolazi u trenutku kada se industrija suočava sa brzim tehnološkim promenama. Stručnjaci se slažu da će budućnost gejminga verovatno biti oblikovana kombinacijom naprednih AI tehnologija i ljudske kreativnosti, a pronalaženje prave ravnoteže između njih biće ključno za uspeh.
Benchmark.rs