Da, moguće je i donosi brojne prednosti.
Decenijama se automobilska industrija oslanja na metalne opruge kao jedan od elemenata vešanja. Ali i to će se uskoro promeniti.
Naime, čini se da je pronađeno lakše i trajnije rešenje, a to je plastika ojačana staklenim vlaknima. Cilj je ušteda na težini, što je posebno važno za električne automobile, koji se ionako bore sa prevelikom masom.
Jedan od važnih sistema gde se može uštedeti težina je vešanje. Plastične opruge ojačane staklenim vlaknima donose uštedu mase do 75% u poređenju sa tradicionalnim čeličnim spiralnim elementima. Još jedna prednost je otpornost na koroziju, piše Revijahak.
Pored smanjenja težine, proizvođač Rheinmetall ističe da ova vrsta amortizera garantuje veću stabilnost u vožnji, kao i optimalne karakteristike kada su u pitanju buka, vibracije i mekoća.
Njihov oblik se razlikuje od klasičnih metalnih opruga koje su spiralnog oblika. Imaju visoku otpornost na zamor i zadržavaju svoju osnovnu funkciju čak i u slučaju manjih oštećenja.
Ove opruge su prvi put ugrađene u prototip Mercedes EQXX. Pretpostavlja se da će ove opruge svoj put prvo pronaći do premijum električnih automobila…
B92.