Peugeot će lansirati sportsku GTI verziju modela e-208, potvrdio je izvršni direktor brenda Alen Favej.
Biće ovo prvi model sa GTI oznakom otkako je prethodna generacija Peugeota 308 povučena iz ponude 2021. godine, a ujedno i prvi električni sportski automobil ovog brenda.
Govoreći za medije, Favej je potvrdio da se Peugeot GTI vraća i dodao da je “ovaj potez simboličan i povezan sa motorsport nasleđem marke, naročito njenim angažmanom u Svetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC)”.
“Želimo da nastavimo da negujemo reputaciju brenda kroz osećaj u vožnji, bilo da ste za volanom ili saputnik u automobilu”, istakao je Favej.
Budućnost zavisi od reakcije kupaca
Kada je reč o širem GTI asortimanu ili potencijalnom sportskom modelu sa SUS motorom, Favej je naglasio da će odluka zavisiti od tržišnog odziva.
“Počećemo sa modelom 208 i svakako slušati komentare kupaca. Ne isključujemo mogućnost da će postojati i druge varijante 208 GTI sa ovom oznakom, ali za sada ništa konkretno nije planirano u tom pravcu”, rekao je on, prenosi Autocar.
Nova sportska verzija e-208 verovatno će koristiti isti pogonski sklop kao Abarth 600e, budući da oba modela počivaju na e-CMP platformi.
Šta to ima Abarth?
Abarth 600e raspolaže prednjim motorom od 237 KS i Torsen diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Masa mu iznosi 1625 kg, a od 0 do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde.
S obzirom na to da je e-208 manji i potencijalno lakši, mogao bi da postigne još bolje ubrzanje, možda ispod šest sekundi.
Abarth 600e je dostupan i u snažnijoj verziji od 278 KS u limitiranoj seriji Scorpionissima, što ostavlja prostor za specijalno izdanje e-208 GTI, po uzoru na nekadašnji 208 GTI by Peugeot Sport.
Odobrenje ovog modela moglo bi da dovede i do sportskog izdanja Opel Corse Electric, budući da su ova dva automobila blisko povezana.
B92.