30. Marta 2025.

Peugeot vraća GTI oznaku na električni e-208

Peugeot će lansirati sportsku GTI verziju modela e-208, potvrdio je izvršni direktor brenda Alen Favej.

Biće ovo prvi model sa GTI oznakom otkako je prethodna generacija Peugeota 308 povučena iz ponude 2021. godine, a ujedno i prvi električni sportski automobil ovog brenda.

Govoreći za medije, Favej je potvrdio da se Peugeot GTI vraća i dodao da je “ovaj potez simboličan i povezan sa motorsport nasleđem marke, naročito njenim angažmanom u Svetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC)”.

“Želimo da nastavimo da negujemo reputaciju brenda kroz osećaj u vožnji, bilo da ste za volanom ili saputnik u automobilu”, istakao je Favej.

Budućnost zavisi od reakcije kupaca

Kada je reč o širem GTI asortimanu ili potencijalnom sportskom modelu sa SUS motorom, Favej je naglasio da će odluka zavisiti od tržišnog odziva.

“Počećemo sa modelom 208 i svakako slušati komentare kupaca. Ne isključujemo mogućnost da će postojati i druge varijante 208 GTI sa ovom oznakom, ali za sada ništa konkretno nije planirano u tom pravcu”, rekao je on, prenosi Autocar.

Nova sportska verzija e-208 verovatno će koristiti isti pogonski sklop kao Abarth 600e, budući da oba modela počivaju na e-CMP platformi.

Šta to ima Abarth?

Abarth 600e raspolaže prednjim motorom od 237 KS i Torsen diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Masa mu iznosi 1625 kg, a od 0 do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde.

S obzirom na to da je e-208 manji i potencijalno lakši, mogao bi da postigne još bolje ubrzanje, možda ispod šest sekundi.

Abarth 600e je dostupan i u snažnijoj verziji od 278 KS u limitiranoj seriji Scorpionissima, što ostavlja prostor za specijalno izdanje e-208 GTI, po uzoru na nekadašnji 208 GTI by Peugeot Sport.

Odobrenje ovog modela moglo bi da dovede i do sportskog izdanja Opel Corse Electric, budući da su ova dva automobila blisko povezana.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest


0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare