Zaglibljen u problemima pouzdanosti motora 1.2 PureTech (trošenje zupčastog remena i prekomerna potrošnja ulja), proizvođač iz Sošoa je od 1. septembra odlučio da izbriše ime PureTech iz nomenklature. Citroen i DS bi trebalo da slede primer „gazde“.
„Eliminišite ovaj motor koji više ne želimo da vidimo!“ Ovo je deo poruke koju je Peugeotova mreža poslala nazad proizvođaču. Zaista, katastrofalna reputacija trocilindričnog 1.2 utiče na prodaju novih ali i polovnih automobila. Shodno tome, od 1. septembra, modeli opremljeni ovim motorom više se ne nazivaju 1.2 PureTech 100 (KS) već jednostavno 100 (KS), što se može videti na internet stranici proizvođača u Francuskoj. Citroen i DS bi trebalo da slede primer „marke nad markama“ Stellantisa. Što se tiče Opela, on je uvek koristio naziv Turbo 100 ili 130 (KS) umesto „PureTech“.
Problemi sa pouzdanošću 1.2 PureTecha (EB2 Gen 1 i 2) doveli su do krize poverenja bez presedana. Uprkos tome, Stellantis grupa je nastavila da čudno koristi ovo ime za novi blagi hibridni motor 1.2 (EB2 Gen3). Rezultat: kupci laici mešaju ta dva. Tako, od proleća 2024. Peugeot je u svoju mrežu uverio da novi motori 1.2 MHEV 100 i 136 KS nemaju nikakve veze sa starim blokom. Što je tačno, pošto je temeljno revidiran. Zastupnici Peugeota se po ceo dan suočavaju sa nepoverenjem kupaca. Da ne pominjemo da se mnogi okreću drugim markama (teškoe).
Međutim, stari 1.2 PureTech (100 i 130 KS) sa zupčastim kaišem se još uvek ugrađuje u neke modele u verziji sa manuelnim menjačem. To je slučaj sa Peugeotom 208, 2008 i 308, dok svi novi modeli grupe (Citroen C3 i C3 Aircross, Fiat Grande Panda, Opel Frontera…) usvajaju novi termički blok (bez hibridizacije) sa lancem. DS 3 i Opel Mokka su ga prvi imali u lansko proleće. Što se tiče starog 1.2 PureTecha od 75 KS, on je upravo izašao iz kataloga 208. To će biti slučaj i za Opel Corsu krajem oktobra.
Ako prodaja novih automobila pati od reputacije ovog motora, to je još gore za polovne automobile. Zaista, kupci su retki na placevima prodavaca, kao i na privatnim oglasnim sajtovima. Ova loša slika ne samo da kažnjava Stellantis grupu jer konkurentski brendovi, koji odbijaju da uzmu nazad vozila sa 1.2 PureTechom, ne mogu da sklapaju poslove, kako je francuskom L’Argusu rekao prodavac Renaulta iz grupe Emil Frey.
Šteta je takva da Stellantis od ovog leta stavlja oznaku „10 godina produženja garancije – 175.000 km“ na sva vozila sa 1.2 PureTechom u prodaji preko divizije za prodaju polovnjaka Spoticar. A ovo se tiče desetina hiljada automobila jer problem zupčastih kaiševa utiče na modele proizvedene do 20. juna 2022., a problem prekomerne potrošnje ulja utiče na vozila proizvedena do februara 2023. Nije sigurno da će ovaj pristup biti dovoljan da uveri potencijalne kupce.
AutoRepublika