Peugeot je možda poznat po svojim četvorotočkašima ovih dana, ali je takođe jedan od najstarijih svetskih proizvođača motocikala, koja vodi svoje poreklo od 1898. godine kada je proizveo svoju prvu mašinu. Nakon dužeg fokusa na skutere, brend se značajno vratio u carstvo “pravih” motocikala 2022. godine, lansiranjem PM-01, koji je na nekim tržištima dostupan u varijantama od 125 i 300 kubika.
Međutim, nedavni izveštaji sugerišu da je Peugeot spreman da proširi svoju liniju motocikala, o čemu svedoči podnošenje prijava za nazive PM-02, PM-03 i PM-05 u Evropskoj uniji. Ovi zaštitni znakovi označavaju udaljavanje od linije skutera brenda, nagoveštavajući razvoj motocikala veće kubikaže.
Indijski konglomerat Mahindra je 2014. godine kupio većinski udeo u diviziji motocikala i skutera kompanije Peugeout. Nakon toga, 2019. godine, Mahindra je preuzela puno vlasništvo, označavajući definitivno raskid sa prvobitnom matičnom kompanijom. Mahindra je 2023. godine prodala svoj kontrolni udeo kompaniji Mutares sa sedištem u Minhenu, koja trenutno nadgleda brend.
Iako je model PM-01 300, sa jednocilindarskim motorom od 29 KS, zapremine 292 kubika, poreklom iz Kine, predstavljen 2022, start proizvodnja je predviđen tek kasnije ove godine, a verzija od 125 kubika ima prednost. Obe iteracije imaju poseban dizajn farova koji podseća na lavlju kandžu, odajući počast Peugeotovoj maskoti. Motor koji pokreće PM-01 300 proizvodi Qianjiang, sa specifikacijama sličnim onima na CFMOTO 300CL-X motoru.
Nazivi PM-02, PM-03 i PM-05 sugerišu uključivanje motocikala veće zapremine i višecilindarskih agregata. Posebno, ovi planovi su se materijalizovali nakon tranzicije vlasništva, što ukazuje na novi pravac za brend.
Nakon kupovine od strane Mutaresa, Peugeot je sklopio partnerstvo sa francuskim proizvođačem električnih motocikala DAB Motors. Ova saradnja ima za cilj masovnu proizvodnju električnih motocikala sa DAB brendom koristeći Peugeot proizvodnu snagu, istovremeno omogućavajući Peugeotu da razvije sopstvenu liniju električnih motocikala. Shodno tome, postoji mogućnost da jedno ili više novih zaštićenih imena može biti povezano sa motociklima na struju.
Motomagazin.rs