6. Maja 2024.

Peugeot se preznojava u pokušaju da u narednih par godina predstavi sedan na temelju Inceptiona

Prema onome što se da zaključiti iz pisanija francuskih medija, Peugeot je u procesu razvoja nove električne limuzine koja bi trebalo da bude bazirana na konceptnom vozilu po imenu Inception. Ovaj model je je predstavljen početkom 2023. godine.

Ideja je da nova, električna verzija Peugeota 508, nakon što izdanak aktuelne generacije bude povučen iz automobilskih kataloga lavića, stigne s namerom da elektrifikuje segment velikih limuzina s dometom koji ne odudara značajno od 700 kilometara, što bi bilo lako moguće na srednjoj po veličini platformi grupe Stellantis. Ista se prepoznaje po skraćenici STLA.

Očekivanja idu u smeru epiloga u kom bi francuski Peugeot, najkasnije do kraja ove decenije, aktuelnoj paleti proizvoda koje nudi dodao i veliku limuzinu sa stopostotnim električnim pogonom, čime će označiti kraj četvorotočkaša s amblemom kralja životinja u ovoj automobilskoj klasi, a koji bi bili pokretani zahvaljujući radu motora s unutrašnjim sagorevanjem goriva.

Navodi se da će vozilo, koje će biti duže od 4,80 metara, posedovati kapacitet trakcione baterije koji će se kretati u intervalu od (svakako bogatih) 87 do 104 kilovat sati. Matematika kaže da je to dovoljno struje za autonomiju od oko 700 kilometara, u zavisnosti od konkretne varijante modela. Peugeotova matična kompanija Stellantis procenjuje potrošnju električnih automobila na novoj platformi na nešto ispod 14 kWh na 100 km u najboljem slučaju, što se može shvatiti kao ekstremno optimistična vizija.

Električni automobili zasnovani na arhitekturi STLA Medium će se naći u prodaji širom sveta i biće dostupni sa pogonom na prednje ili na sve točkove. Performanse modela bi trebalo da budu utemeljene na onome što može da obezbedi pogonski sklop snage između 160 i 285 kW, što bi dobro odgovaralo modelu po imenu e-508.

Ovde nije loše podsetiti da su aktuelni i uporedivi modeli francuskog brenda zasnovani na arhitekturi CMP2, a koja trenutno nudi vatrenu moć od samo 115 kW, kao i srazmerno skromniji domet od dobrih 400 kilometara s trakcionom baterijom od 54 kWh.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare