Peugeot je jedan od prvih koji je digitalizovao kokpit i zadržao svoje prethodno rešenje “pogleda preko volana”, koje pruža nešto drugačiju ergonomiju u automobilima ovog francuskog proizvođača.
Nova generacija i-Cockpita debitovaće već ove jeseni i to na novom, potpuno električnom 3008. Potom možemo očekivati primenu i u drugim modelima brenda.
![Foto: Peugeot promo](https://www.b92.net/news/pics/2023/06/07/138836157864807c04f012a176754581_v4_big.jpg)
Centralni deo novog sistema je samostojeći panoramski ekran od 21 inča koji kombinuje instrument tablu, head-up displej i ekran osetljiv na dodir u jednu celinu.
Ekran ima oslonac, a LED osvetljenje u njegovoj osnovi je postavljeno da stvara efekat lebdenja. Sa desne strane su kontrole osetljive na dodir za kontrolu klime, razna podešavanja i multimedijalni sistem.
Na centralnoj konzoli je još jedan ekran, koji sa 10 prečica za personalizaciju zamenjuje stare komande inspirisane prekidačima aviona.
![Foto: Peugeot promo](https://www.b92.net/news/pics/2023/06/07/30218375164807c0509cc6747572007_v4_big.jpg)
Mali volan je zadržan. Ima dva kraka, dodatne kontrole osetljive na dodir sa “taktilnim efektom klika”.
Posebno je impresivno rešenje centralne konzole u dva nivoa, gornjem sa komandama i donjem, koji služi kao prostor za odlaganje manjih predmeta.
![Foto: Peugeot promo](https://www.b92.net/news/pics/2023/06/07/133819156064807c052a609967182039_v4_big.jpg)
Komande automatskog menjača se nalazi na komandnoj tabli, odmah pored dugmeta za startovanje pogona.
Duh prethodnih generacija vidljiv je u detaljima, ali i u težnjama kompanije da unutrašnjom dekoracijom i samim materijalima pruži vrhunski osećaj. Čini se da je ovoga puta uspeo u tome.
Kada je reč o spoljašnjosti vozila, Peugeot je do sada otkrio samo detalje “kamuflaže” koju su nosili prototipovi i potvrdio da će to biti SUV, verovatno sa naglašenim kupe oblikom.
Očekuje se da će koristiti noviju mehaničku platformu STLA Medium, a novi električni pogon će nuditi domet do 700 km.
B92.