Donald Trump ima ideje “kao da je pao s Marsa”. Uvjeren je da će američki giganti poput Forda F-150 lutati ulicama Evrope.
Donald Trump se ponovo našao u centru pažnje automobilske industrije nakon što je izjavio da bi veliki američki kamioneti poput Forda F-150 mogli postati hit u Japanu i Evropi ako se, kako tvrdi, snize trgovinske barijere. Ali brojke i stvarnost govore drugačiju priču. Problem nisu samo carine, već i kultura vožnje, infrastruktura, ekonomičnost goriva i praktičnost vozila.

U Japanu , gdje je prošle godine prodato 3,7 miliona automobila, prodato je samo 570 Chevroleta, 420 Cadillaca i 120 Dodgea. Ford tamo nije prodavao vozila skoro deset godina. Iako Trump planira smanjiti carinu na američke automobile sa 27,5 na 15 posto, analitičari ističu da čak ni to ne bi riješilo glavne prepreke uskih puteva, skučenih parkinga i visokih cijena goriva.

Situacija je slična u Evropi. Andy Palmer , bivši izvršni direktor Aston Martina, rekao je za Reuters: “Ne kupujemo Ford F-150, naši putevi nisu izgrađeni za njega, a naši kupci ga ne žele.” Fordova prodaja u Evropi pala je sa 1,26 miliona vozila u 2005. na samo 426.000 u 2024. godini, dijelom i zato što se brend okrenuo SUV-ovima i električnim automobilima, dok su klasični kompaktni modeli nestali iz ponude.
Ipak, postoje izuzeci. Jeep je već više od decenije najpopularniji američki brend u Japanu, dijelom zahvaljujući prilagođavanju vozila volanu na desnoj strani. Postoji i mala, ali strastvena grupa kupaca u Japanu, kao i u Evropi, koji uvoze klasične i moderne američke modele. Međutim, čak i sami trgovci priznaju da vožnja takvih vozila uskim ulicama zahtijeva vještinu i navikavanje.

Trumpov trgovinski sporazum mogao bi otvoriti vrata većem broju američkih vozila na stranim tržištima, ali to bi moglo biti uzaludno jer mnogi američki automobili jednostavno nisu prilagođeni za Evropu i velika većina kupaca ne bi ni razmatrala njihovu kupovinu. Trumpov plan ne može uspjeti osim ako se američki proizvođači ne vrate proizvodnji manjih, ekonomičnijih modela umjesto da pokušavaju plasirati svoja nepraktično velika vozila na strana tržišta.