Nije da Pontiac nije imao veliku konkurenciju ispred sebe, pa ćemo tako spomenuti i Plymouth, Oldsmobile, Mercury i mnoge druge, što u velikoj meri govori kakvo mišljenje Jenkiji imaju o njemu.
Ova divizija General Motorsa se proslavila tokom šezdesetih godina prošlog veka, kada je predstavila kultne modele kao što su GTO i Firebird, a poslovaće od 1926. do 2010. godine.
Nažalost, Pontiac je bio deo mnogo većeg problema unutar General Motorsa tokom svetske recesije pre petnaestak godina. O ovome je nedavno pričao i Bob Lac, nekada jedna od visoko pozicioniranih osoba unutar kompanije, i prisetio se dana kada su političari preuzeli upravu nad firmom.
Lac kaže da se jako borio da Pontiac opstane i pokušao je da opravda postojanje preko raznih istraživanja koja pokazuju da Pontiac ima bazu među najmlađim kupcima „preko bare“ i da polako stiče svoj identitet. Međutim, političarima je bio trn u oku podatak koji otkriva da Pontiac godinama nije profitabilan, i samim tim je morao da bude ugašen.
Poslednji automobil brenda će sići sa pokretnih traka četvrtog dana januara 2010. godine, a reč je o limuzini pod imenom G6. General Motors je nedavno otvorio svoje arhive i pokazao nam na čemu je Pontiac radio u vreme kada je odluka pala da više nema budućnost. Konkretno, reč je o konceptu sa značkom G8 koji je trebao da donese novi dizajnerski pravac za firmu i možete da ga vidite na priloženim fotografijama.
Pontiac je i ranije koristio takvo ime za serijski automobil, iako zapravo nije bio antentičan Jenki, već samo prepakovani Holden Commodore sa australijskog tržišta. Nudio se u nekoliko konfiguracija, od čega je vrhunac predstavljalo izdanje GXP sa 6,2-litarskim benzincem iz Chevroleta Corvette sa 415 konjskih snaga i šestostepenim manuelnim menjačem. G8 će vremenom da stekne kultni status i danas je veoma poželjan kolekcionarski primerak.
Koncept je kompletiran krajem 2008. godine u studiju u američkoj saveznoj državi Kaliforniji, ali nikada nije prikazan javnosti zbog opisane situacije. Na sreću, nije završio pod presom već ga je General Motors zadržao u svom čuvenom hangaru u saveznoj državi Mičigen zajedno sa još stotinama koncepata, prototipova i retkih četvorotočkaša koji su se pojavljivali kroz istoriju.
Neki sajtovi kažu da G8 nije trebalo da bude samo sledeća generacija Pontiacove limuzine, već i one predstavljene od strane Holdena. Australijski brend će da posluje sve do 2020. godine, a Commodore će da postane prepakovan Opel Insignia sa evropskog tržišta.
Nismo sigurni da bi ovaj koncept promenio situaciju u Pontiacu ili Holdenu, ali na kraju dana, ipak je zanimljivo videti šta su stilisti i inženjeri radili tokom poslednjih par godina u firmi…
AutoRepublika