Motori s unutrašnjim sagorevanjem daleko su od toga da nestaju, a mnogi bi mogli ostati u proizvodnji i tokom naredne decenije – pa i duže.
Tokom protekle godine sve više proizvođača ponovo ulaže u benzince i razvija nove sisteme koji pomeraju granice postojećih tehnologija.
Najnoviji primer stiže iz Boreham Motorworksa, koji je predstavio svoj potpuno novi, visokoobrtajni Boreham Ten-K motor.
Reč je o atmosferskom 2,1-litarskom četvorocilindrašu koji razvija 324 KS pri 10.000 o/min, a pritom teži samo 85 kg. To je izuzetno niska masa za motor ove zapremine, posebno kada se uzme u obzir da je namenjen za upotrebu na drumskim automobilima, prenosi Motor1.
Upravo ovaj motor pogoniće reinkarnirani Ford Escort Mk1 RS. Konstrukcija je impresivna: individualna leptirasta tela, zupčasti pogon bregastih osovina, ultralaki klipovi i klipnjače, kao i niz CNC obrađenih delova.
Tu je i geometrija usisnih kanala inspirisana Formulom 1, uz modernu elektroniku koja kontroliše rad motora.
Boreham Motorworks navodi da je značajan deo mase ušteđen korišćenjem tankozidne 3D-štampane tehnologije livenja, koja omogućava izradu bloka motora “skulpturalnog oblika, koji prati konture unutrašnjih komponenti” i eliminiše višak materijala.
Motor se trenutno nalazi na testovima i procesu kalibracije, a kompanija tvrdi da već nadmašuje razvojne ciljeve – i po snazi i po maksimalnom broju obrtaja, koji su premašili početna očekivanja.