Koncept je dizajnirao Pininfarina, a uz upečatljiv dizajn imao je centralno postavljen motor.
Njegovo ime je Honda HP-X Concept, a prvi put je predstavljen javnosti 1984. godine na Salonu automobila u Torinu. Godinama kasnije, automobil je pao u zaborav, a sada prvi put putuje “preko bare”, gde će biti predstavljen javnosti na manifestaciji u Montereju.
Hondin koncept je deo postavke na temu “klinastih automobila”, odnosno automobila klinastog oblika (Wedge-Shaped Concept Cars and Prototypes class) u kalifornijskom Pebl Biču.
Ovaj Hondin koncept dizajnirao je Pininfarina, a uz upečatljiv dizajn imao je središnje postavljen motor.
Podjednako radikalna za svoje vreme i Hondu generaolno, bila je unutrašnjost snažno inspirisana mlaznjacima tog vremena.
Bilo je to vreme kada su uzori automobilskim dizajnerima bili Lamborghini Countach i Ferrari Testarossa, dok se ovaj koncept mogao pohvaliti dodatnim posebnim karakteristikama.
Recimo, nije imao klasične prozore i vrata, već bi se prilikom ulaska u vozilo podizao gornji deo karoserije. Ipak, najzanimljivije je da je ova Honda Pininfarina eXperimental najavila razvoj prve super sportske Honde, modela NSX.
HP-X je koristio 2.0 V6 motor sa 24 ventila iz trkačkog automobila, a vozaču je bila na raspolaganju i vazdušna kočnica (!?).
Performanse su nažalost i danas nepoznate.
B92.