Nakon nedavne optimizacije s imenom JLR, naziv Land Rover više nije u upotrebi za označavanje robne marke i ostao je da posluje jedino u okvirima korporativne divizije. S druge strane, u prvi plan su isturene marke Discovery, Defender i Range Rover. Ipak, jasno je da će nova sistematizacija naziva i implementacija nove strategije biti otvorena tek s promocijom potpuno novih pokolenja modela.
Ovom prilikom donosimo izveštaj o premijeri modela po imenu Discovery Sport. To će biti treće zatezanje bora za ovaj automobil, računato od dana pokretanja proizvodnje istog, što se zbilo još 2015. godine.
Promene na spoljašnosti su uglavnom svedene na nijanse. Rešetka hladnjaka je dobila veće ćelije, dizajn naplataka je revidiran i sada dolaze s prečnikom od 18 do 21 cola.
Bazični Discovery Sport S sada pruža donju sekciju karoserije u istoj boji u kojoj je i ostatak vozila. Ranije je ovo bilo obeležje paketa Dynamic, ali je sada sve izokrenuto naglavačke, pa tako verzije s oznakama Dynamic SE i Dynamic HSE nude crne suknjice i snižene elemente odbojnika. Takođe su u verziji Dynamic upriličene i bočne suknjice na prednjem braniku.
Najprimetnije izmene su se desile u putničkoj kabini. Serijska oprema sada uključuje virtuelnu instrumentaciju, polugice na obruču upravljača, dok su ranije iste bile na listi opcionih stavki, a tu je i napredniji multimedijalni sistem Pivi Pro s novim ekranom dijagonale 11,4 inča (dok je ranije to bilo 10,25 inča).
Više nema izdvojenog panela za kontrolu rada klima uređaja, pa je na tom mestu sada opredeljen priključak za USB, dok su sva podešavanja mikroklime učinjena dostupnim, ali tek onome ko dublje zagazi u menije informativno-zabavnog sistema.
Centralni tunel je takođe prerađen. Pojavio se i novi selektor prenosnog odnosa, a površina središnjeg tunela je ostala ravna, dok su držači za čaše izgubili klizajući poklopac. Najavljena je upotreba kvalitetnijih završnih materijala, pa pored tkanine ili kože, mogu se izabrati i ekološki podobne presvlake Luxtec. Izrađene su uz oslanjanje na materijale dobijene reciklažom.
Sužavanje dostupne palete izvođenja je sprovedeno još u januaru, ali do sada nije zvanično obelodanjeno. Najpre je Discovery Sport ostao bez ručnog menjača koji se nudio isključivo u varijantama s prednjim pogonom. Onda je ispario i moćni benzinac s oznakom P290.
Preostale modifikacije D165 (163 KS), D200 (204 KS), P200 (200 KS) i P250 (249 KS) poseduju devetostepenu automatsku transmisiju, pogon na sva četiri kraja školjke i sistem lakog hibrida (48 volti, starter -generator).
Na vrhu asortimana se nalazi Discovery Sport P300e kao plug-in hibrid s 309 konjskih snaga. Nosi jednoipolitarski turbobenzinac i osmostepeni menjač marke Aisin. Pogonski sklop integriše i zaseban električni motor na zadnjoj osovini. Navodi se da je implementirana trakciona baterija s modifkovanom hemijskom kompozicijom, ali niti je njen kapacitet od 14,9 kWh izmenjen a isto važi i za autonomiju u bešumnom režimu (61 kilometar).
Krosoveri zategnutih bora su već dostupni za poručivanje na tržištu Evrope. Na primer, u Nemačkoj cene ovog modela kreću od kote 60.200 evra, dok su iste na tlu Ujedinjenog Kraljevstva na koti od 44.800 funti. Potpuno nova iteracija modela Discovery Sport neće stići pre 2025. godine, a i kada dođe, biće u obliku električnog četvorotočkaša.
AutoRepublika