6. Jula 2023.

Osam načina kako da budete zadovoljniji na poslu

Neki ljudi imaju sreću da rade posao iz snova i pronađu zadovoljstvo na poslu bez mnogo truda i previše pokušaja. Međutim, to često nije slučaj za ostale. Neizvesnost posla, prekovremeni rad i preveliki pritisak mogu dovesti do toga da se osećamo nezadovoljno i nesrećno na radnom mestu. Kako veliki deo života provedemo na poslu, od vitalnog je značaja da naučimo kako da budemo zadovoljni – zato postoje konkretni koraci koje pojedinci mogu preduzeti da poboljšaju svoje radno iskustvo

Osam načina kako da budete zadovoljniji na poslu
Oplemenite biljkama ili bojama svoje radno mesto, kako biste stvorili prijatniju atmosferu.

Posao čini ogroman deo našeg života. Ako smo nezadovoljni na poslu, onda provodimo značajan deo svog života nesrećni. I ne samo da ćemo ovako nesrećni biti loši u poslu koji ne volimo, već ćemo ovaj osećaj preneti i na druge oblasti života. Tako se nezadovoljstvo poslom može se preliti i na članove naše porodice. Zapravo osećanja prema poslu koji radimo čine veliki deo našeg odnosa prema životu u celini.

I upravo, ukoliko je neko nesrećan, neraspoložen i loše volje od 9 do 17 časova svaki dan, tokom radne nedelje, verovatno da ni tokom svog slobodnog vremena neće biti bolje volje, piše “Aldohepi”. 

Na sreću, i poslodavci počinju da shvataju važnost zadovoljstva na radnom mestu. Istraživanja iz oblasti socijalne psihologije, pokazuju direktnu vezu između sreće zaposlenih i organizacionog uspeha. Zadovoljni zaposleni obično daju bolje rezultate i unose pozitivnu energiju na radno mesto. Oni su angažovaniji u svom poslu i imaju više unutrašnje motivacije da daju sve od sebe. Takođe su produktivniji i kreativniji, a ređe odlaze na bolovanja i uzimaju manje slobodnih dana. Povrh toga, veća je verovatnoća da će srećni radnici ostati na svom radnom mestu, štedeći na taj način novac svojoj kompaniji koji bi otišao na troškove novog zapošljavanja i obuke.

Kako naći ispunjenje na radnom mestu

Postoji mnogo načina da se poveća zadovoljstvo i osećaj ispunjenosti na poslu. Svakom dobrom poslodavcu je jasno da je sreća zaposlenih od suštinskog značaja za napredovanje kompanije. Čak i poslovna škola Harvard ima posebne obuke o tome kako biti srećan na poslu, pokazujući koliko je ta tema postala važna.

1. Održavati ravnotežu između posla i privatnog života

Sreća na poslu počinje održavanjem dobre ravnoteže između ova dva aspekta života. Posao ne bi trebalo da oduzme svo vreme i energiju. Neophodno je imati hobije i interesovanja van posla kako bi čovek mogao da se opusti i “napuni” energetski. Samo rad, bez opuštanja može dovesti do burnauta.

Zbog toga bi trebalo napraviti jasnu razliku između radnog i privatnog vremena. Ovo je ponekad izazov, jer deluje da neki poslodavci očekuju da budemo dostupni 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji. Međutim, od presudne je važnosti isključite se i odvojiti od stresa na poslu. Ukoliko ste u mogućnosti, napravite pauzu ili za ručak ili kratku šetnju, koja vas može opustiti pre vraćanja u kancelariju.

Ako se radi od kuće, obavezno odrediti prostor za rad. Ovakav rad može lako pomeriti granice između posla i kuće, jer se ne napušta dom zbog odlaska ​​u kancelariju. Tokom slobodnog vremena, važno je bavite se aktivnostima koje nas opuštaju i usrećuju. To može biti čitanje, šetnja ili druženje sa dragim osobama.

Upravo održavanjem zdrave ravnoteže između posla i privatnog života, čovek se oseća srećnije i na poslu i van njega, poboljšava svoje opšte stanje i razvija otpornost koja mu je potrebna u borbi protiv stresa.

2. Postavite ciljeve i proslavljajte uspehe

Ponekad je potrebno zastati i razmisliti šta se želi postići u narednom periodu, na primer za šest meseci ili za godinu dana. Takođe je potrebno uveriti se da su ti ciljevi realni i ostvarivi, a zatim napraviti plan koji će pomoći da se oni postignu.

3. Sredite i ulepšajte svoje radni prostor

Fizičko okruženje u kojem se radi može uticati na sreću na poslu. Ako je radno mesto pretrpano, skučeno ili na neki drugi način stvara osećaj neprijatnosti, teško je ostati u miru. Uklanjanje nereda, dodavanje biljaka, organizacija radnog prostora kako zaposlenom odgovara, neki su od načina stvaranja prijate sredine.

Takođe, bitna stavka je i dobro osvetljenje. Prema istraživanjima, prirodno svetlo može poboljšati raspoloženje i povećati produktivnost. Naravno, pre odluke da se koristi veštačko svetlo, ukoliko je moguće birati da sto bude blizu prozora. Dodatno, ukoliko kompanija i mogućnosti dozvoljavaju, dodati udoban nameštaj ili ukrasiti prostor slikama. Ove male promene mogu značajno uticati na to koliko se zaposleni oseća opušteno na poslu.

4. Negujte dobre odnose sa kolegama

Jedan od najboljih načina da se poveća radno zadovoljstvo je negovanje pozitivnih odnosa sa saradnicima. Ovi odnosi mogu pružiti podršku, prijateljstvo i stvoriti osećaj pripadnosti, kao značajan motivacioni faktor za sva ljudska bića. Ako se neko oseća kao da pripada svom radnom mestu, veća je verovatnoća da će se osećati zadovoljno i srećno u svom poslu.

Postoji nekoliko stvari koje se mogu učiniti kako bi se razvili ovi odnosi. Upoznati se sa svojim saradnicima, saznati više o njihovim životima, porodicama i interesovanjima. Takođe, biti dobar timski igrač je uvek pohvalno i pozitivno. Dobra saradnja sa kolegama i izgrađen osećaj timskog duha, priznajući i proslavljajući jednako uspehe svakoga u kolektivu, kao i pružanje pomoći kada je to potrebno, koraci su ka zadovoljstvu i prihvaćenosti.

5. Budite ljubazni

Jednako važno poput kreiranja radnog mesta je i učestvovanje u stvaranju bolje kulture na poslu. Jedan od najboljih načina da se to uradi je biti ljubazan, a značaj osmeha i lepog ponašanja ljudi često potcenjuju.

Možda se ne slažemo sa nekim na poslu, ali ako vidimo da se kolega bori sa nekim problemom, ponudićemo im pomoć. Uvek govoriti ljubazno, ohrabrujuće i podržavajuće, je dobro za ceo kolektiv. Ne zaboravite na pomoćno osoblje, poput domara i radnika u kafeteriji, jer su oni suštinski deo radnog mesta.

Biti ljubazan izaziva pozitivne emocije i čini da se osećamo dobro. Takođe, podstiče druge da zauzvrat budu ljubazni, što može pomoći u stvaranju pozitivnog radnog okruženja za sve. 

6. Pronađite smisao u radu

Istraživanja pokazuju da su ljudi koji imaju osećaj svrhe i smisla u svom poslu, srećniji, produktivniji i uspešniji. Pronalaženje smisla u poslu može biti izazov ako se ne radi posao koji je inspirativan. Ipak, moguće je pronaći svrhu i zadovoljstvo čak i u poslovima u kojima se ne uživa. Umesto da se na posao gleda kao na niz zadataka koji se moraju odraditi, bolje je fokusirati se na širu sliku. Na primer biti svestan načina na koji naš rad utiče na druge i čini razliku, pomoći će da se pronađete svrha u onome što se radi.

Važno je zapamtiti da smo svi mi međusobno povezani na ovom svetu, a čak i najmanji zadaci mogu dati značajne rezultate. Na primer, ako ste odgovorni za kontrolu kvaliteta u proizvodnoj kompaniji, imajte na umu da vaš rad obezbeđuje bezbednost potrošača. Razmislite o tome kako na koj način vaš posap doprinosi većem dobru ili kako pozitivno utiče na živote drugih. Ovo će pomoći da se razvije osećaj svrhe i uvažavanja posla, što može doneti više sreće u poslu.

7. Gledajte na svoj posao kao na priliku za rast

Ako ne postoji zadovoljstvo trenutnom ulogom, trebalo bi je posmatrati kao odskočnu dasku ka nečem boljem. Fokusirati se na veštine koje se uče i koristiti ih u svom radnom okruženju, jer mogu poslužiti da se ode dalje. Svi moraju negde da počnu, tako da trenutni posao možda nije posao iz snova, ali bi trebalo na njega gledati kao na deo profesionalnog razvoja i priliku za učenje i rast.

Čak i svakodnevne jednostavne veštine mogu biti dragocene. Na primer, rad u korisničkoj službi, uči kako da se razmišlja brzo i vode teški razgovori. Frustrirajući posao prodaje, može učiniti zaposlenog otpornijim na stres i pokazati koliko je važno ulaganje dodatnog napora.

8. Preuzmite inicijativu ka pozitivnim promenama

Ukoliko postoji nešto što čini da se zaposleni oseća loše, trebalo bi preuzeti inicijativu da se napravi promena. Na primer, razgovarati sa svojim nadređenim o radim zadacima ukoliko se zaposleni oseća preopterećeno, ili mu je potrebna pomoć. Preuzimanje inicijative pokazuje proaktivnost i spremnost za preuzimanje odgovornosti što može biti jedan od koraka ka poboljšanju situacije.

RTmagazin.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare