Marka Smart objavila je prve fotografije sa testiranja ponovo „rođenog“ gradskog mališana, koji će biti isključivo električni i nositi oznaku #2, kao jasnu referencu na originalni ForTwo.
Smart je godinama bio sinonim za male gradske automobile, ali je nakon ponovnog pokretanja brenda u saradnji kompanija Mercedes-Benz i Geely predstavio nekoliko potpuno novih modela koji su značajno porasli u dimenzijama. Ipak, uskoro se vraća svojim minijaturnim korenima.

Automobilska marka je nedavno objavila prve snimke kamufliranog prototipa novog modela #2 tokom testiranja. Ovim nazivom Smart se direktno nadovezuje na nekadašnji ForTwo, a novi model će se pozicionirati između krosovera #1 i #3. Pod oznakom #5 već se nudi kompaktni SUV, dok će broj #6 nositi sedan.
Novi Smart #2 biće razvijen na potpuno novoj platformi Electric Compact Architecture (ECA), koju zajednički razvijaju Geely u Kini i Mercedes-Benz u Evropi. Dosadašnji modeli su se oslanjali pre svega na Geelyijevu tehniku, dok je Mercedes bio zadužen uglavnom za dizajn. Novi model, međutim, trebalo bi da bude prvenstveno namenjen evropskom tržištu.
Dimenzijama će se Smart #2 približiti originalnom ForTwou, što znači da će imati jedan par vrata, dva sedišta u kabini i točkove postavljene u same uglove karoserije. Novitet će doneti i potpuno novi dizajn, kao i „svež identitet“, kako se navodi u saopštenju. Pogon će biti isključivo električni, uz pogon na zadnje točkove.

Direktor brenda Smart, Dirk Adelman, ranije je u razgovoru za britanski Autocar istakao da će razvoj nove male platforme biti veoma skup. Zbog toga je za marku ključno da ostvari ekonomiju obima, pa je realno očekivati da bi na osnovi modela #2 mogli da nastanu i drugi automobili.
Moguće je, na primer, da se pojavi veći model #4, koji bi se nadovezao na nekadašnji ForFour. Takođe se pominje i potencijalni povratak sportskije orijentisanih kupea i roudstera. Ipak, na širu primenu nove platforme moraće još da se sačeka, jer će Smart #2 biti zvanično predstavljen tek u drugoj polovini 2026. godine.
AutoRepublika