Sony se raspištoljio sa PC portovima u poslednje vreme i to je dobra vest za sve nas. Većina ekskluziva za PlayStation konzole su sjajne i drago mi je da će sve u jednom momentu izaći za širu PC masu (Bloodborne kad?). Među tim igrama smo pre četiri godine dobili Horizon Zero Dawn koji je u početku imao problema sa optimizacijama. Sada je stigao i nastavak Horizon Forbidden West i mogu da kažem da su developeri naučili na svojim greškama i da je ovo možda najbolje optimizovani port koji sam igrao do sad.
Nije tajna da obožavam Horizon franšizu. Sem što sam prešao i totalno očistio obe igre na konzoli (pa čak i novu VR igru), isto to sam uradio i na PC-u. Posteri, LEGO, kolekcionarske edicije, sve to imam i vrlo sam pristrastan što se ove igre tiče. Ali, objektivno mogu da kažem da je tehnički igra kompletna, prelepa i da vrlo lepo radi na širokom opsegu hardvera.
Pa da otkačimo odmah šta ovaj port nudi u odnosu na konzole. Pored podrške za Ultrawide monitore raznih rezolucija, igra se diči grafičkim unapređenjima kao i korišćenjem savremenih AI tehnologija u vidu Nvidia DLSS, DLAA, AMD FSR i Intel XeSS. Nije bitno čiji model grafičke karte imate, pokriveni ste svim novim tehnologijama koje pomažu da se svaki frejm nađe na vašem ekranu. Opcije za podešavanje grafike su pozamašne i možete vrlo detaljno napraviti savršenu kombinaciju opcija da biste izvukli 60 FPS-a. Na primer, prvo sam igrao na Intel i79700k sa Nvidia 2070 Super grafičkom kartom i na high detaljima sa uključenim DLSS, gde sam imao zakucanih 60 FPS-a čak i u otvorenim delovima igre. Posle sam probao igru na Ryzen 7800x3D i sa 4080 Super gde sam upalio sve na maksimum i bez DLSS imao prosečnih 130 FPS-a. Sve ovo je testirano u 1440p rezoluciji, 4K nisam imao priliku da probam. Ali, konzolnu verziju sam igrao u 4K (koja je takođe sjajno optimizovana) i ne mogu da se odlučim gde je igra lepša. Podrška za miš i tastaturu je odlična i možete da menjate skoro sve tastere, ali možete da koristite i DualSense kontroler na PC-u za dodatnu imerziju jer igra na računaru podržava sve funkcije DualSense kontrolera kao i na PS5. Zaključno, tehnički igra radi odlično od prvog dana i nemam nikakvih zamerki na sam port. Tužno je samo što u današnje vreme mora da se napomene da PC port nije totalni krš.
Horizon Forbidden West je akciona avantura iz trećeg lica u otvorenom svetu gde je igrač u ulozi Aloy. Ova junakinja ima komplikovanu prošlost kako detinjstva, tako i samog njenog postojanja (vidi prvi deo) i u drugom delu je uspela da doživi slavu i poštovanje plemena koja je sačuvala od odbeglog AI-a Had-a. Posledice te borbe su dovele do elementarnih nepogoda i trovanjem plodne zemlje, i sad je na Aloy da ode na zapad i pronađe sve delove AI-a za teraformaciju i vrati prirodu na svoj put. Ovo je vrlo pojednostavljeno objašnjenje jer je priča izuzetno duboka i grana se na otkrivanje prošlosti, istorije postapokaliptičnog sveta kao i trenutno političko stanje između plemena kroz svakodnevne probleme. Aloy će naravno pronaći način da se uplete u sve.
Pošto su obe igre otvorene, svet je ogroman, a u nastavku je još veći i bogatiji. Gde god da se okrenete, pronaći ćete nešto, bilo da je skup resursa, neki događaj, krdo dinobota ili neki novi quest. Igri treba oko 2 sata da se potpuno otvori ali je tada melem kako za oči tako i za avanturistički duh. Mapa je ovoga puta dosta vertikalnija od prethodnika jer ćete moći da kontrolišete leteće dinobote ali i nova zip mehanika će vam dozvoljavati penjanje na velike visine. U istu ruku, pri početku igre ćete dobiti štit koji se koristi kao padobran, tako da vertikalnost neće biti problem kada slučajno napravite suvišan korak na ivici najviše planine.
U svakom slučaju, istraživanje će vas uvek nagraditi a ne morate više da se brinete oko inventara jer sve što skupite preko maksimalne količine u rancu ide direktno u kovčeg kom možete da pristupite iz bilo kog grada. Jedina stvar koja mi je smetala tokom istraživanja je to što Aloy konstantno komentariše okruženje i navodi vas gde biste trebali da idete, što malo ubija imerziju, uništava „a-ha!“ efekat i nervira ponekad. Svet je prelep i po mom mišljenju stoji rame uz rame sa dizajnom iz Ghost of Tsushima po lepoti prirode i okruženja. Gde god da se nađete, u krugu od 360 stepeni pronaći ćete prelepu vistu od kojih svaka može da bude wallpaper.
Akcija je brža i raznovrsnija u odnosu na prvi deo. Pored toga što možete da nosite više različitog oružja, ovoga puta postoje i razni tipovi novog naoružanja kao što su eksplozivna koplja, ratnički luk koji se koristi za brzo pucanje na manje razdaljine, teški samostreli i još par noviteta koje vam neću spoilovati. Iako je kontrolisanje Aloy poprilično slično prethodniku, ona je sad gipkija, brža i okretnija. Napad kopljem je dosta poboljšan u odnosu na prethodni deo – borba prsa u prsa je sada vrlo živahna jer ovoga puta koristite razne kombo napade u saradnji sa lukom i strelom gde celu igru pretvarate u vrlo sinematičko iskustvo. Ono što krasi ovu igru, kao i prethodnika, jeste planiranje borbi. Retko kada ćete biti samo napadnuti od strane neprijatelja, češće će vam biti prezentovana prepreka u vidu bitke i na vama je da smislite kako ćete je rešiti. Naravno, opcija da uletite i pobijete sve melee napadima je opcija, ali postavljanje zamki, šunjanje i ubijanje iz žbunja je vrlo zabavan pristup. Ovo pogotovo važi za dinobote od kojih svako ima svoje slabe tačke i delove tela koje možete da eksploatišete. Čak je nekada i ovo najbolji pristup jer ako zarobite robota u zamku, možete lakše da mu otkinete deo tela bez da ga uništite i posle taj deo koristite za unapređivanje opreme i oružja.
Talenta je ovoga puta mnogo više nego u prethodnom delu, tako da možete da pravite svoj build u odnosu na vaš stil igre. Ovo važi uglavnom za početak i sredinu igre jer kasnije dobijete toliko poena kako sa levelovanjem tako i od quest nagrada. Talenata ima mnogo i dele se na Hunter, Infiltrator, Machine Master, Survivor, Trapper i Warrior i svi imaju svoje unikatne pasivne i aktivne nodove. Talenti su jako bitni jer svako drvo otključava specijalne sposobnosti koje možete da koristite korišćenjem adrenalina. Ove sposobnosti mogu da vam dodaju nove karakteristike i napade oružju ili da vam daju specifičan buff, na primer dodatan štit, jači napad, bolji stealth, i slično. Tokom igre uvek možete da imate jedan vid buff-a ali možete da ga promenite pred svaku borbu bez penala.
U ovakvom otvorenom svetu, questovi su vrlo bitni da vas navode kako na istraživanje tako i na produbljivanje priče. Prethodni deo se vrteo oko dokazivanja Aloy u svom plemenu a kasnije na razotkrivanje istine i spašavanje sveta. Ovoga puta Aloy je heroj koji ide u nepoznate predele gde mora opet da se dokaže. Questovi se odnose baš na to i dosta se akcenta stavlja na međuplemenske odnose i kako Aloy upada u tu priču. Sci-fi delovi koji su bili misterija u prethodnom delu su sada u teškom prvom planu jer se bivši stanovnici zemlje vraćaju da vladaju. Arhaične ruševine kroz igru postaju blistavi high tech koji mi nije bio toliko interesantan kao u prvom delu, ali je i dalje lepo i konzistentno ispričan sa puno obrta, izdaja i heroizma. Sa tim na umu, neki questovi mnogo odudaraju od trenutnog stanja sveta a neki su potpuno nepotrebni i dosadni – srećom uglavnom sporedni. Priča je generalno dosta komplikovanija od prethodnika, ali se misterija izgubila jer se skoro sve objasni već od sredine igre, i to na predvidiv način.
Ovo je kompletna edicija cele igre, što znači da dolazi i sa Burning Shores DLC-om koji ne doprinosi mnogo priči, ali doprinosi razvoju Aloy u zavisnosti od vaših izbora. Generalno pozamašan DLC koji ni u jednom momentu nije postao dosadan, što čini ovaj PC paket vrlo isplativim po ceni od 60 evra.
Horizon Forbidden West Complete Edition je dostupan za PC, PS5 i PS4
Autor: Igor Totić
Igru ustupio: PlayStation