Iako je Alfa Romeo razmatrao mogućnost nove generacije modela Giulietta, novi izvršni direktor brenda brzo je odbacio tu ideju.
Alfa Romeo je potvrdio da neće uvoditi novi hečbek model, ostavljajući Tonale kao jedini model u kompaktnoj klasi. Ovu odluku direktno je saopštio izvršni direktor kompanije, koji je otkrio da Giulietta neće biti deo buduće ponude brenda, navodeći promene u preferencijama kupaca koji se okreću SUV vozilima.
Ova razočaravajuća vest za ljubitelje hečbeka stigla je direktno od Santa Fićilija, novog izvršnog direktora Alfa Romea, tokom intervjua za francuski portal L’Argus.
Nakon što je otkrio detalje o budućim modelima Stelvio i Giulia, Fićili je konačno ugasio glasine o novoj Giulietti.
“Iskreno, u ovom trenutku ne vidim budućnost za Giuliettu, jer ne postoji potražnja za kompaktnim hečbekom. Danas je Giulietta zapravo Tonale.”
Tržišni trendovi preuzeli primat nad tradicijom
Šef Alfa Romea priznao je da je veliki ljubitelj modela Giulietta, ali je naglasio da se brend mora prilagoditi tržišnim uslovima.
“Imao sam 20 Giulietta u svom životu, i to je fantastičan automobil, čak i danas. Ali moramo pratiti potražnju tržišta, a kupci žele SUV modele. Na kraju krajeva, moramo prodavati automobile.”
Giulietta ima dugu istoriju, prvi put predstavljena 1954. godine kao kupe sa 2+2 konfiguracijom, a kasnije i kao limuzina i kabriolet.
Druga generacija, lansirana 1977. godine, bila je isključivo sedan, dok je treća generacija, koja je prvobitno trebalo da nosi naziv Milano, na tržište stigla 2010. godine kao hečbek.
Proizvodnja je trajala do 2020. godine, ali sada je jasno da Alfa Romeo potpuno preusmerava fokus ka SUV segmentu.
Da je Giulietta dobila naslednika, konkurisala bi modelima poput BMW Serije 1, Audija A3 i Mercedesa A-klase. Međutim, s obzirom na to da će Mercedes uskoro ukinuti A-klasu, Alfa Romeo je verovatno procenio da budućnost ovog segmenta nije dovoljno isplativa.
Najrealniji scenario za novi kompaktni model bio bi prelazak na STLA Medium mehaničku platformu, omogućavajući električne i hibridne pogonske sklopove. Ova platforma će se koristiti za brojne buduće modele Stellantis grupe, smanjujući proizvodne troškove.
Ipak, s obzirom na to da hečbek modeli sve više gube trku sa popularnim SUV-ovima, nije iznenađenje što se Alfa Romeo fokusira na profitabilnije segmente. Slična sudbina zadesila je i Mito, koji je zamenjen malim SUV modelom Junior.
Budućnost Alfa Romea – SUV modeli dominiraju
Bivši izvršni direktor Žan-Filip Imparato u 2023. godini nagovestio je da bi hečbek segment mogao i dalje biti isplativ, što je mnogima dalo nadu da Giulietta može doživeti povratak. Međutim, sada je jasno da Alfa Romeo više ne vidi budućnost u ovoj klasi.
Prema strategiji koju je postavio Imparato, Alfa Romeo planira svake godine predstaviti jedan novi model. Nakon Tonalea (2023), Juniora (2024), Stelvia (2025) i Giulie (2026), u 2027. godini očekuje se premijera velikog SUV/crossover modela, dizajniranog prvenstveno za američko tržište.