Platforma X (Twitter) Ilona Maska, mogla bi da se suoči sa novim strogim ograničenjima EU, rekli su iz Evropske komisije.
Iz kompanija X, Bytedance i Booking rekli su Komisiji u petak da vode digitalne usluge koje bi ih mogle kvalifikovati kao takozvane “gejtkipere” prema Zakonu o digitalnim tržištima (DMA), saopštila je EK.
DMA nameće stroga pravila najvećim svetskim tehnološkim kompanijama kao što su Apple i Meta, u nastojanju da se izjednače šanse na tržištu tako da i manje firme mogu da budu konkurentne.
Prema DMA, kompanije ne mogu da favorizuju sopstvene proizvode i usluge u odnosu na rivale preko svojih platformi, ili da koriste podatke koje prikupljaju od tih rivala da bi se takmičili protiv njih. Oni takođe ne mogu da dele lične podatke korisnika sa njihovim različitim platformama bez dobijanja izričitog pristanka.
Sada će X, Booking i TikTok takođe morati da, zbog toga, promene načine na koje se vrši oglašavanje na njihovim platformama.
Popularna video platforma TikTok je već klasifikovana kao mreža kojoj će biti nametnuta ograničenja, što osporavaju na sudovima EU. TikTok je takođe rekao Komisiji u petak da njihova usluga oglašavanja ne bi trebalo da bude označena kao “usluga osnovne platforme” prema DMA.
“Čvrsto verujemo da TikTok ne treba da bude označen kao ‘gejtkiper’ u onlajn oglašavanju, oblasti u kojoj tako jasno dominiraju sadašnji igrači, i izneli smo svoj slučaj Komisiji”, rekao je portparol TikToka.