27. Septembra 2025.

Opel ima novi logotip… manje-više, pogledajte sami 

LED svetla na automobilima nisu samo ukras – mogu da povećaju bezbednost pešaka.

Kako automobili preuzimaju sve više vozačkih zadataka, pitanje kako komuniciraju sa učesnicima u saobraćaju oko sebe postaje sve važnije.

Tehnologija je možda spremna da vozačima omogući da sklone ruke i pogled sa puta, ali to otvara i novi izazov: kako automobil signalizira svoje namere onima van njega?

U tom duhu, Opel je napravio Grandland prototip sa svetlosnim sistemom osmišljenim da se obraća direktno pešacima.

Testni automobil je opremljen sistemom asistencije nivoa 3, koji omogućava osobi za volanom da se “isključi” u određenim uslovima.

Kada je vozilo preuzelo kontrolu, ipak je potreban novi nivo komunikacije kako bi ljudi na ulici razumeli šta automobil planira da uradi.

Svetla kao jezik

Grandland prototip je opremljen novim sistemom kamera koji može da detektuje objekte i gestove, u kombinaciji sa AI funkcijom “predviđanja namera”.

To mu omogućava da bolje prepoznaje situacije iz stvarnog života, poput pešaka koji izlazi na kolovoz između parkiranih vozila ili deteta koje istrčava na ulicu za loptom.

Kada funkcioniše u režimu autonomije nivoa 3 (ili višem), prednji i zadnji pokazivači SUV-a sijaju u cijan boji. Ova boja je odabrana jer se ne povezuje ni sa jednom drugom funkcijom vozila.

Kada se pešak detektuje na putanji vozila, ono počinje da koči, a LED farovi menjaju boju iz bele u magentu.

Pored toga, mali ekran koji obično prikazuje Opelov amblem “munje” pokazuje znak upozorenja ili siluetu pešaka uz gest za zaustavljanje.

Kada se automobil potpuno zaustavi, LED svetla postaju zelena, a displej prikazuje figuru pešaka u hodu.

U složenijim situacijama kada AI algoritam ne zna kako da postupi, vozaču se šalje signal da preuzme kontrolu nad vozilom.

Ponovno osmišljavanje farova

Filip Rekl, globalni vođa odeljenja za osvetljenje u Stellantisu, u čijem je vlasništvu i Opel, objašnjava ideju iza projekta:

“Farovi očigledno igraju važnu ulogu u povećanju bezbednosti na putevima – ali moderni svetlosni sistemi sposobni su za mnogo više. Na primer, svetlosni potpisi se lako mogu animirati i koristiti za animacije. A osvetljena “munja” na Grandlandu može se zameniti displejom koji može i da prikaže svetleći amblem i da služi za komunikaciju sa drugim učesnicima u saobraćaju i pešacima. Korišćenjem postojećih svetlosnih elemenata, lako je dodati komunikacione funkcije kada uvedemo funkcije autonomne vožnje u naše automobile.”

Model je razvijen unutar Opelovog sedišta u Riselshajmu u Nemačkoj i prikazan na Međunarodnom simpozijumu o automobilskom osvetljenju (ISAL) u Darmštatu.

Rezultat je saradnje između brenda Opel i studenata sa Tehničkog univerziteta u Darmštatu.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare