Priijatelj milijardera Hamiša Hardinga koji se nalazi u nestaloj podmornici Titan, odlučio je da odustane od ove ekspedicije jer “OceanGate seče previše uglova.
“Tražio sam povraćaj novca – hvatali su krivine” – rekao je prijatelj Hamiša Hardinga objašnjavajući zašto se povukao iz pridruživanja milijarderu u ekspediciji obilaska olupina Titanika podmornicom koja je nestala. Kako je rekao, bio je “zabrinutosti za bezbednost”.
Kris Braun (61) je uplatio depozit da bi otišao na putovanje osuđeno na propast, ali kaže da se predomislio nakon što je postao zabrinut zbog kvaliteta tehnologije i materijala koji se koriste u brodu, preneo je San.
Među njegovim brigama bila je upotreba “starih stubova za skele” od strane OceanGate-a za balast i činjenica da su njegove kontrole “zasnovane na kontrolerima u stilu kompjuterske igre”.
On je za pomenute novine rekao da je, uprkos tome što je “jedan od prvih ljudi koji se prijavio za ovo putovanje“, na kraju shvatio da su “rizici previsoki“ jer je ova kompanija, prema njegovom mišljenju, tražila najjeftinije i samim tim, nestabilne solucije za izradu i bezbednost podmornice i celokupnog poduhvata.
Braun je dodao da se oseća “jako uznemireno zbog Hamiša”, koji je među petoro putnika na podmornici, zvanoj Titan, koji su trenutno nestali.
Podsetimo, podmornica je izgubila komunikaciju tokom ronjenja do olupine Titanika, koja se nalazi na oko 3.800 metara ispod Atlantika. U toku je mahnita operacija potrage i spasavanja kako bi se locirao i vratio brod pre nego što mu nestane zaliha kiseonika od 96 sati.
Gospodin Braun i gospodin Harding su se prijavili za tada putovanje od 80.000 funti nakon što su popili “nekoliko piva“ dok su bili na odmoru na ostrvu Neker ser Ričarda Bransona.
Par je platio depozit od 10 odsto za putovanje, koje je od tada više nego udvostručeno, dok se Titan još razvijao, tvrdi on. Ali gospodin Braun je tvrdio da je u godinama koje su usledile saznao da je OceanGate “promašio ključne mete“ prilikom dubinskog testiranja podmornice.
Multimilionerski tajkun digitalnog marketinga smatra da je zabrinjavajuće da je plovilo kontrolisano modifikovanim Plejstejšn kontrolorom. Takođe je bio zabrinut zbog tehničkih problema i kašnjenja tokom procesa razvoja.
On je za The Sun rekao:
“Saznao sam da su koristili stare stubove za skele za balast podmornice. Ako pokušavate da napravite sopstvenu podmornicu, verovatno biste mogli da koristite stare stubove za skele. Ali ovo je bio trgovački zanat.”
Gospodin Braun, koji kaže da “nije od onih koji izbegavaju rizik“, na kraju je poslao e-mail OceanGate-u i zatražio povraćaj novca.
On je zabrinut za svog prijatelja, ali kaže da gospodin Harding nije tip koji paniči. On veruje da je milijarder verovatno “izuzetno miran“ i “obrađuje planove, šeme i ideje kroz svoj ogroman mozak“. Gospodin Braun kaže da će gospodin Harding davati nadu ostalim putnicima.
U vreme podnošenja zahteva, Titan je prošao više od 50 probnih zarona, uključujući i dubinu ekvivalentnu Titaniku, u dubokim vodama kod Bahama i u komori pod pritiskom, saopštila je kompanija.
Tokom svoje ekspedicije 2022. godine, OceanGate je izvestio da je podmornica imala problem sa baterijom pri prvom zaronu i da je morala da bude ručno pričvršćena na platformu za podizanje.