15. Maja 2023.

Odrasli gejmeri sve više doživljavaju onlajn nasilje

Interakcija između igrača u sferi onlajn igara postaje sve gora, pokazuju novi izveštaj. Podaci nevladine organizacije Anti-Defamation League (ADL) kažu da su odrasli gejmeri, čak 86 odsto njih u četiri godine iskusilo onlajn nasilje u koje, između ostalog, spadaju trolovanje, uhođenje, diskriminacija i seksualno uznemiravanje.

Izveštaj potiče od francusko-kanadske kompanije Casios En Ligne, a poredi podatke iz 2019. godine, kada je procenat uznemiravanih gejmera bio 74 posto, sa onima iz 2022. godine, kada se značajno povećao broj onih koji su iskusili onlajn nasilje u ovoj sferi.

Iz organizacije ADL navode da se iz ovoga jasno vidi da postoji ozbiljan problem sa mržnjom i uznemiravanjem u sferi onlajn igara kao i da njihova popularnost verovatno znači da ste vi ili neko vama blizak iskusili nešto slično ili isto.

Onlajn nasilje koje su odrasli gejmeri iskusili

Osim „samo“ opšteg uznemiravanja poput nazivanja drugih igrača pogrdnim imenima, postoji i ozbiljnija sfera nasilja takozvani doksing i svoting. Doksing je, prema ovoj organizaciji, objavljivanje ličnih informacija drugih igrača, a svoting podnošenje lažne prijave hitnim službama poput policije. Ispitanici koji su učestvovali u istraživanju su prijavili da su njhove adrese i brojevi telefona procurili među drugim gejmerima, a policija im je upala u kuću misleći da drže taoce.

U opšte uznemiravanje spadaju klevete i prozivanje na osnovu nečije rase, pola ili religije. Tako su afroamerikanke prema studiji doživele skok u uznemiravanju za čak 47 posto, dok su jevrejski gejmeri, kako tvrdi ADL, doživeli porast uznemiravanja za 55% veći u odnosu na 2019. godinu.

Igre u kojima su odrasli gejmeri najviše bili izloženi nasilju

Tri igre u kojima je prijavljen najveći procenat onlajn uznemiravanja su CS:GO (86 odsto), Valorant (84 odsto) i PUBG (83 odsto), piše u izveštaju. Na listi su se našle i ostale popularne igrice: LoL, Call of Duty, Dota, GTA kao i Fortnite.

Tencent kupio pola kompanije Ubisoft

Kako se navodi u izveštaju, oko četvrtina igrača koji su prijavili uznemiravanje u gejmingu prijavili su i posledice van igrica – da se osećaju neprijatno i uznemireno, dok je približno četvrtina prijavila manje društvene interakcije u stvarnom svetu.

Iz kompanije koja je radila istraživanje upozorava da ovakva statistika može dovesti i do ekstremnih primera u stvarnom svetu, i podsećaju da gejmeri mogu da imaju veliku ulogu u smanjenju mržnje. Ipak, nevladina organizacija ADL napominje da je porast nasilja u onlajn gejmingu ipak manji nego u sferi društvenih mreža.

Benchmark.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare