13. Septembra 2025.

Odobravaju dodatan popust: EV sa evropskim baterijama 1.000 evra jeftiniji

Francuska je najavila novu pomoć domaćoj auto-industriji. Kupci električnih vozila koja su proizvedena u Evropi i opremljena baterijama evropskog porekla dobiće dodatni bonus od 1.000 evra.

Ova mera, koja stupa na snagu 1. oktobra, predstavlja dopunu postojećem “ekološkom bonusu” koji je na snazi od jula i može da iznosi do 4.200 evra.

Zahvaljujući novoj premiji, maksimalna subvencija za kupovinu električnog automobila u Francuskoj sada doseže 5.200 evra, prenosi “Figaro”.

Spisak vozila koja ispunjavaju uslove biće objavljen na sajtu francuske Agencije za ekološku tranziciju u narednim danima.

“Premija ima za cilj da podstakne relokalizaciju lanca vrednosti električnih vozila i da obezbedi nova industrijska radna mesta na evropskom kontinentu”, navodi se u saopštenju vlade.

Glavni smisao ovih mera je jačanje konkurentnosti evropske automobilske industrije i podrška za industriju baterija za EV u Francuskoj, posebno na severu zemlje. 

Ova politika u velikoj meri sledi preporuke iz izveštaja Marija Dragija iz 2024. godine, koji je predlagao uvođenje kriterijuma “Napravljeno u Evropi” kako bi se evropskim proizvođačima dalo prioritetno mesto u državnim subvencijama.

Kinezi jačaju prisustvo u Evropi

Kao da su predosetili šta će biti – prema pisanju Rojtersa, kineski giganti BYD i CATL ubrzano šire svoje operacije u Evropi i ulažu u Mađarsku kako bi bile prisutne na tržištu električnih vozila i baterija na Starom kontinentu.

BYD planira da do kraja ove godine pokrene fabriku u Mađarskoj, arvi model koji će sići sa proizvodne linije biće kompaktni električni automobil BYD Dolfin Surf. Izvršna potpredsednica firme Stela Li ističe da marka želi da ostane u Evropi na duže staze.

Paralelno sa tim, najveći svetski proizvođač baterijskih ćelija CATL planira da svoju fabriku u mađarskom Debrecinu pokrene početkom 2026. godine.

Fabrika u koju je uloženo 7,3 miliona evra će, između ostalog, proizvoditi baterije za BMW i njegov novi model iX3, a zapošljavaće oko 9.000 radnika. Kapacitet fabrike biće 100 GWh godišnje, što je više od postojeće fabrike za baterije firme CATL u Nemačkoj, prenose mediji u toj zemlji.

Prema podacima agencije SNE Research, CATL je prošle godine imao udeo od 38 odsto na svetskom tržištu baterija za EV, a fabrika u Debrecinu će dodatno učvrstiti lidersku poziciju kineske kompanije.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare