Postavljena su pitanja o uticaju zabrane na automobilsku industriju i upotrebu e-goriva u vozilima nakon 2035. godine.
Glasanje je trebalo da bude rutinska potvrda sporazuma koji je EU postigla prošle godine o zabrani novih vozila na fosilna goriva počevši od 2035. Međutim, odloženo je zbog zabrinutosti da će se Nemačka uzdržati od glasanja, što bi potencijalno poremetilo zelene planove EU.
Ukidanje emisija CO2 je ključni deo ciljeva EU za smanjenje emisija gasova staklene bašte za 55% ove decenije i postizanje klimatske neutralnosti do 2050. Postoji zabrinutost zbog uticaja na automobilsku industriju kako ona prelazi na električna vozila.
Donošenjem zakona o korišćenju e-goriva ne rešava se problem smanjenja broja radnih mesta u proizvodnji vozila. Trenutna definicija e-goriva može se tumačiti tako da uključuje fosilna goriva koja se rafinišu korišćenjem obnovljive električne energije, a ne samo goriva proizvedena iz bio ili sintetičkih izvora. Što se tiče bio i sintetičkih goriva, ona su trenutno skuplja za proizvodnju od goriva iz tradicionalnih izvora.
Iz ovih razloga, mnogi sumnjaju da e-goriva nude održivo rešenje ili da bi trebalo da budu deo sveobuhvatne strategije kada je u pitanju transport. Oni veruju da izuzeća za fosilna goriva i e-goriva treba da budu ograničena na vazduhoplovstvo i brodarstvo, koje je teže dekarbonisati. Uprkos tome, neki zvaničnici EU su optimisti i veruju da je moguće postići kompromis.
Zvaničnici EU i Nemačke trenutno razmatraju opcije za omogućavanje korišćenja e-goriva nakon 2035. godine.