Uz veliku diskreciju, čuveni “Ćinkvećento” je već napustio proizvodnu traku poljske tvornice Tihi.
Fiat 500 je godinama bio najprodavaniji model italijanske marke, pa će njegov odlazak iz Evrope biti jako bolan, a prelazni period do pojave naslednika jako težak za Fiat.
Nakon skoro dve decenije na tržištu, Evropu je napustio kultni Fiat 500 u svom modernom izdanju. Rokovi za primenu novih bezbednosnih propisa koji stupaju na snagu u julu su postali prekratki da bi ih ovaj model ispunio.
S obzirom na to da je Fiat početkom godine predstavio posebno izdanje “500 Collezione 1957”, već tada se moglo naslutiti da je oproštaj bliži nego što se očekivalo.
U najboljem slučaju, proizvodnja je trebalo da bude razvučena do jula, ali Stellantisov plan da u pogone poljske fabrike ubaci montažne komplete kineskog modela Leapmotor T03, ubrzao je odlazak Fiatovog “večnog šarmera”.
Stellantis više nema vremena za čekanje , a ugovor sa kineskim partnerom potpisan je još krajem prošle godine, tako da je Leapmotor sad zvanično 15. brend u Stellantis grupaciji, a mali i jeftini model T03 će biti prvi model azijskog partnera proizveden na Starom kontinentu.
Nestanak modela 500 biće veliki problem za italijansku marku, jer će je uveliko smanjiti Fiatovu “žetvu” u ovom segmentu. Iako u ponudi ostaje 500 Electric, njegova prodaja u ovoj godini je toliko bleda da ne opravdava poziciju naslednika.
Fiat je oduvek bio marka sa velikim iskustvom u razvoju malih automobila, pa trenutno jedinu nadu polaže u uspeh nove Pande koja će biti predstavljena početkom jula, ali će u prodaju ići tek krajem godine.