„Kako je neizvesnost na tržištu rasla, preduzeli smo mere za zaštitu osnovne profitabilnosti. Prioritet dajemo korisničkom iskustvu, usmeravajući ulaganja tamo gde možemo maksimalno uticati na zadovoljstvo igrača i time uvećati rast“, navodi finansijski direktor EA Kris Sah.
Mogu li rezovi sprečiti dalji pad akcija?
Potezi menadžmenta odnose se na odlaganje premijera dve popularne igre „Apex Legends“ i „Battlefield“. Iako je „Apex Legends“ bio jedan od aduta kompanije tokom proteklih godina, Sah priznaje da je učinak franšize bio ispod očekivanog nivoa i ispod tržišnih očekivanja u trećem fiskalnom kvartalu.
Portparol EA kaže da će izostanak premijere igre „Battlefield“ uticati na radnu zajednicu, ali nije potvrdio potencijalna otpuštanja, niti zatvaranje studija „Industrial Toys“.
„Odlučili smo da zaustavimo rad na mobilnoj verziji igre ’Battlefield’. Posle ove odluke komuniciramo sa timovima na koje bi ona mogla da utiče. Cilj je da što veći broj radnika rasporedimo u druge timove. Ukoliko to nije moguće, olakšaćemo im proces tranzicije“, navodi Sah.
Direktor EA konstatuje da su promene smanjile očekivane operativne troškove u drugoj polovini fiskalne godine za 140 miliona dolara. Kompanija EA je prijavila zaradu za treći kvartal od 204 miliona dolara ili 73 centa po deonici. Protekle godine je ista iznosila 23 centa po jednoj akciji. Prihod tokom sezone praznika iznosio je 1,88 milijardi dolara u odnosu na 1,79 milijardi dolara lane. Neto rezervacije za fiskalno tromesečje, koje čine odloženi prihod, iznosile su 2,34 milijarde dolara, što je manje u odnosu na 2,58 milijardi dolara kvartalno pre godinu dana, prenosi Market Watch.
Analitičari su prosečno predviđali prilagođenu zaradu od 3,08 dolara po deonici uz prihod od 1,93 milijarde dolara i neto rezervacije od 2,48 milijardi dolara. EA nije direktno pružila informacije o prilagođenoj zaradi, ali je poznato da su deonice pale za više od 10 odsto. Još uvek se ne zna kako će negativne prognoze o finansijskom stanju kompanije uticati na odluku menadžmenta o prodaji firme.
Još jedna igra čeka svoju premijeru
Glavni uzrok pogoršanja brojeva jeste odlaganje lansiranja velikog naslova „Star Wars Jedi: Survivor“ čija se premijera očekivala u martu. Najverovatnije biće objavljen krajem aprila. U proteklom periodu je kompanija više puta najavila izlazak novih igara sa tematikom Ratova zvezda.
„Datum izdavanja smo odložili za šest nedelja, kako bismo timu koji radi na projektu dali dovoljno vremena, ne bi li postigao nivo koji fanovi zaslužuju“, navodi se na zvaničnom blogu kompanije Electronic Arts.
Ova odluka uticala je na fiskalne smernice kompanije za četvrti kvartal. Rukovodioci kompanije očekuju prihod između 1,7 i 1,8 milijardi dolara, neto rezervacije od 1,68 do 1,78 milijardi dolara i zaradu od 5 do 20 centi po deonici u četvrtom fiskalnom tromesečju.
Analitičari kuće FactSet predviđali su prihod od 2,13 milijardi dolara, neto rezervacije od 2,23 milijarde dolara i prilagođenu zaradu od 2,21 dolar po deonici za isti fiskalni period.
Benchmark.