2. Decembra 2024.

Ode! Ko će ga zamijeniti?

Karlos Tavareš je u nedjelju podnio ostavku na mjesto šefa Stellantisa.

Prvi i do sada jedini izvršni direktor Stellantisa, Karlos Tavareš, podneo je u nedelju ostavku. Iako se automobilski konglomerat nalazi u ozbiljnim problemima, ova vest je ipak šokirala auto-industriju.

Naime, pre manje od dva meseca, u zvaničnom saopštenju najavljeno je da će kontroverzni portugalski biznismen završiti svoj petogodišnji ugovor koji mu ističe početkom 2026. godine.

Međutim, to više nije slučaj. U nedelju je 66-godišnji izvršni direktor izjavio da se povlači, a odluka stupa na snagu odmah.

Proces traženja zamene već je “uveliko u toku,” što sugeriše da Stellantis nije previše iznenađen Tavarešovom odlukom da napusti kompaniju.

Dok naslednik ne bude imenovan u prvoj polovini 2025, kompanija će postaviti novi privremeni izvršni organ, na čijem čelu će biti Džon Elkan, predsednik uprave Stellantisa, izvršni direktor i predsednik Ferrarija.

Tavareš je poslednjih meseci bio prilično glasan, ističući probleme unutar Stellantisa.

Optužio je loš marketing za slabiju prodaju Maseratija i ukazao na probleme sa kvalitetom u fabrici Sterling Heights, u SAD, nakon što je utvrđeno da previše Ram kamioneta zahteva popravke nakon što siđu sa proizvodne trake.

Takođe, problem sa viškom zaliha i dalje opterećuje Stellantis, koji pokušava da reši ovaj izazov usklađujući bolje proizvodnju sa potražnjom.

U septembru je Nacionalno udruženje Stellantisovih dilera u SAD poslalo otvoreno pismo Tavarešu, optužujući ga za “brzu degradaciju” brendova Jeep, Ram, Dodge i Chrysler.

Ovo nije jedina značajna promena u Stellantisu u poslednje vreme. Pre dva meseca, Santo Fičili je imenovan za izvršnog direktora Maseratija i Alfa Romea, zamenivši Davidea Grasa i Žan-Filipa Imparatoa.

Imparato je postavljen na poziciju glavnog operativnog direktora (COO) za proširenu Evropu i izvršnog direktora Pro One, komercijalnog sektora Stellantisa.

Tavareš je bio na čelu Stellantis od osnivanja ovog auto-giganta početkom 2021, nastalog spajanjem kompanija Fiat-Chrysler i Peugeot PSA.

Džon Elkan je potomak porodice Anjeli čija je istoimena kompanija glavni investitor i osnivač Fiata.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare