Auto Union Type 52 bi bio jedan od najbržih automobila na planeti u to vreme. Ali nikada nije ušao u proizvodnju…do sada.
Jednom sportskom Audiju, tačnije automobilu kompanije Auto Union koja je preteča Audija, bilo je potrebno skoro devet decenija da se materijalizuje.
![](https://www.b92.net/data/images/2024-07-14/45507_auto-union-type-52-concept-7_iff.jpg?t=1720951840)
Planirano je da ga pokreće 16-cilindarski motor sa više od 200 konjskih snaga, koji bi mu omogućio maksimalnu brzinu od preko 200 km na sat, što bi ga činilo jednim od najbržih automobila u to vreme.
Nažalost, ovaj neverovatan superautomobil nikada nije prošao fazu dizajna. Projekat Auto Union Type 52 je prekinut 1935. uoči Drugog svetskog rata.
![](https://www.b92.net/data/images/2024-07-14/45505_auto-union-type-52-concept-5_iff.jpg?t=1720951861)
Audi je sada odlučio da skine prašinu sa svojih istorijskih knjiga i oživi ovo specijalno vozilo za Gudvud festival brzine 2024.
Za tu svrhu, Audi je angažovao Crosthwaite & Gardner, kompaniju za proizvodnju istorijskih trkačkih automobila, da napravi Auto Union Type 52 “od nule”.
![](https://www.b92.net/data/images/2024-07-14/45504_auto-union-type-52-concept-4_iff.jpg?t=1720951861)
Koristeći originalne skice i nacrte, počev od šasije i karoserije do motora koji je napravljen po meri za ovaj jedinstveni koncept. Projekat je pokrenut početkom 2023. godine i bilo je potrebno više od godinu dana da se završi.
![](https://www.b92.net/data/images/2024-07-14/45509_auto-union-type-52-concept-9_iff.jpg?t=1720951861)
Ispod karoserije zaista se nalazi centralno postavljeni, 16-cilindarski motor sa kompresorom, sličan onom koji bi se koristio u originalnom automobilu. Međutim, ova verzija koristi 6.0-litarsku jedinicu umesto 4.4-litarskog motora iz originalnog plana.
Takođe je povećana izlazna snaga sa procenjenih 200 KS na čak 512 “konja”. Motor je uparen sa manuelnim menjačem.
![](https://www.b92.net/data/images/2024-07-14/45510_auto-union-type-52-concept_iff.jpg?t=1720951861)
Ali da bi ugradio novi motor, Audi je morao da “razvuče” mehaničku osnovu i karoseriju. Tako savremeni Type 52 ima međuosovinsko rastojanje od 331 cm, umesto originalnog, nešto kraćeg međuosovinskog rastojanja od 299 cm, i masu od 1.449 kg, dok je oiginal trebalo da ima 1.299 kg.
![](https://www.b92.net/data/images/2024-07-14/45508_auto-union-type-52-concept-8_iff.jpg?t=1720951861)
Vrata se otvaraju unazad, što je tada bilo uobičajeno na automobilima, a u kabini postoje tri sedišta, baš kao u savremenom McLarenu F1.
Centralna pozicija je rezervisana za vozača, dok su za ostala dva putnika predviđena bočna sedišta, pozicionirana malo iza vozačevog.
![](https://www.b92.net/data/images/2024-07-14/45502_auto-union-type-52-concept-2_iff.jpg?t=1720951898)
Audi se pobrinuo da unutrašnjost izgleda potpuno u retro stilu, sa starinskim platnenim sedištima, lakiranim drvenim oblogama i velikim instrumentima
Nemački proizvođač će predstaviti koncept Type 52 na ovogodišnjem tradicionalno Gudvud festivalu brzine u Engleskoj.
B92.