10. Februara 2025.

Od automobila godine do otpada: Tužan kraj Jaguara I-Pacea

Jaguar I-Pace je stigao kao revolucionarno vozilo – premijum električni krosover koji je pretekao evropske rivale i osvojio prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2019. godine. Sa elegantnim dizajnom i pionirskom prednošću, imao je sve što je bilo potrebno za uspeh. Međutim, priča se završila neuspehom.

Godine 2019, Jaguar je s ponosom slavio veliki uspeh – osvajanje nagrade za Evropski automobil godine za model I-Pace. To nije bilo malo postignuće. Bila je to prva pobeda britanske marke, u vlasništvu indijske grupacije Tata, na ovom prestižnom takmičenju, i to zahvaljujući ambicioznom projektu. Ipak, samo šest godina kasnije, ovaj model se može smatrati potpunim promašajem – što najbolje oslikavaju fotografije gotovo novih I-Pacea na otpadu.

Ove fotografije su postale viralne zahvaljujući nalogu na Maskovoj mreži X (nekadašnji Twiter) Ev-newt i prikazuju najmanje dvadesetak primeraka Jaguara I-Pacea parkiranih jedni pored drugih na auto-otpadu. Ovi automobili su verovatno deo serije vozila koje je Jaguar otkupio od prvobitnih vlasnika, budući da su stalni problemi činili svakodnevnu upotrebu nemogućom.

Najveći problemi su povezani sa baterijom. Ove baterije, koje proizvodi LG, sklone su pregrevanju i mogu se zapaliti – problem sa kojim su se suočile i druge marke, poput Hyundaija, koji je prošao kroz sličnu krizu. Jaguar je pokušao da reši problem različitim softverskim ažuriranjima, uključujući dijagnostičke podatke za identifikaciju ćelija sa rizikom od samozapaljenja, ali je na kraju odustao. Na pojedinim tržištima, britanski proizvođač je ponudio vlasnicima mogućnost otkupa vozila po ceni po kojoj su ga kupili.

Tužan kraj modela I-Pace označava propast jednog ambicioznog, ali nedovoljno finansiranog i loše planiranog projekta. Jaguar je na tržište izašao sa zanimljivim modelom, ali je I-Pace imao i značajne nedostatke, poput sporog punjenja – maksimalna snaga punjenja bila je svega 104 kW, zbog čega su vozači morali da čekaju više od 45 minuta kako bi napunili bateriju do 80%. A čak i kada bi se priključio na punjač, I-Pace je bio vrlo izbirljiv po pitanju brzog punjenja.

eVNewt, X

Model se takođe nije pokazao kao posebno efikasan, niti je imao dobro optimizovanu bateriju. Zbog bojazni od lošeg učinka, od ukupnog kapaciteta baterije od 90 kWh, vozačima je bilo dostupno samo 84 kWh. U kombinaciji sa visokom potrošnjom energije, ovo je rezultiralo zvaničnim dometom od svega 470 km – u stvarnim uslovima vožnje, domet je bio još manji.

Ni u pogledu tehnologije I-Pace nije bio na visokom nivou. Imao je ograničen broj sistema za asistenciju u vožnji, zbog čega je brzo zastareo. Uz to, bio je izuzetno skup. Njegova cena je bila jedna od glavnih prepreka. Kada je lansiran u Španiji 2018. godine, osnovna verzija koštala je 79.100 evra – cena kojom se približio Tesli Modelu X, koji je bio veći, snažniji, bolje opremljen i sa znatno većim dometom. To je na kraju „sahranilo“ Jaguarov električni model.

Sada se Jaguar okreće novoj eri, privlačeći pažnju širom sveta. Čini se da želi da to učini uz drugačiju marketinšku strategiju, ali i dalje bez konkretnih proizvoda, uz nade da će se vratiti sa mnogo skupljom i ekskluzivnijom ponudom.

eVNewt, X

Tako je u decembru prošle godine predstavljen koncept Type 00, koji najavljuje budući električni sedan sa četvoro vrata i dometom od oko 700 km, a koji bi trebalo da stigne na tržište sledeće godine. Uz malo sreće, Jaguar će ovoga puta uspeti da prevaziđe izazove koji su I-Pace odveli na auto-otpad.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare