5. Februara 2024.

Obustavljena proizvodnja liftbeka Volkswagena Arteona

Ovo se i očekivalo… Tokom poslednjeg juna koji smo preživeli, izvršni direktor Volkswagena, Tomas Šefer je najavio da će nekoliko sporoobrtnih modela biti povučeno iz ponude nemačke marke, pa je u tom kontekstu naznačen i Arteon. Doduše, nije se znalo kada će se to dogoditi, ali evo sada je i ta dilema otklonjena. Liftbek više neće biti predmet proizvodnje, dok je karavnaska verzija dostupna negde do 2026. godine.

VW je elektronskim putem potvrdio redakciji lista Motor1 da je poslednji liftbek Arteon proizveden još 2023. godine. Portparol kompanije, Martin Hube je kazao da je fabrika u Emdenu s programa skinula pomenuti model, dok će karavan nastaviti da silazi s traka fabrike u Osnabriku.

Neće biti nikakvih promena u životnom ciklusu Arteon Shooting Brake, za koji je glasnogovornik Hube rekao da će ostati u proizvodnji do 2026. VW nikada nije prodavao karavan u Americi, ali Evropljani čak mogu da izaberu verziju visokih performansi i ona nosi indeks R. Gašenje ponude standardnog Arteona je nesrećan događaj, posebno s obzirom na to da ni taze Passat više nije dostupan kao limuzina. Baterijski liftbek VW ID.7 će indirektno zameniti konvencionalne modele Arteon i Passat, dok je za ovu godinu najavljen i karavan ID.7 Tourer.

Marka sa sedištem u Volfzburgu se priprema da se odrekne automobila pogonjenih motorom s unutrašnjim sagorevanjem goriva, pošto će nedavno restilizovani Golf biti poslednji te vrste s agregatom SUS. Isto važi i za nedavno lansirani potpuno novi Tiguan, kao i predstojeći omanji krosover s indeksom T-Roc. Plan kompanije podrazumeva da se do 2032. godine, u Evropi proizvode i prodaju samo električni automobili. Ova odluka će verovatno imati ogromne posledice s obzirom na to da su Volkswagenovi modeli snažno povezani sa mnogim modelima Škode, SEAT-a, Cupre i Audija.

VW pak ima drugačiji plan u Kini. Novi Magotan je u suštini Passat iz 2024. sa drugačijim izgledom i prodavaće se zajedno sa CC-om, što je lokalno ime nadenuto Arteonu. Konstruktor nastoji da skrati vreme razvoja novog automobila sa 50 na 36 meseci bez žrtve na polju kvaliteta. Ova odluka je deo šireg plana za snažno sniženje troškova. Zajedno sa Arteonom, nestaje i čudni kabriolet T-Roc, i to nakon samo jedne generacije.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare