Mladi kineski proizvođač automobila Leapmotor iz Hangdžoua (provincija Džeđijang) priprema se za masovnu proizvodnju svog prvog modela, razvijenog sa prioritetom za izvoz (Evropa, Azija i Bliski istok). Čak i prvo predstavljanje krosovera Leapmotor C10 održano je ne u Kini, već u Nemačkoj – na sajmu automobila u Minhenu u septembru.
Tada je električni automobil imao jako zatamnjena stakla. Sada je i unutrašnjost takođe osvetljena, a fotografije kao da je snimio kompanijski tester – još uvek se vidi obilna kamuflaža.
Unutrašnja arhitektura je tipična za moderne kineske automobile. Umesto naglašenih deflektora vazduha, ispod velikog centralnog ekrana nalazi se samo tanak prorez. Sve glavne funkcije, uključujući kontrolu klime i drugih pomoćnih sistema, uključene su u multimedijalni meni. Na kracima volana, pored tastera, nalaze se i dva multifunkcionalna dugmića, kao na Teslinim električnim automobilima.
Sam krosover, dugačak 4.739 mm i sa međuosovinskim rastojanjem od 2.825 mm, izgrađen je na novoj platformi Leap 3.0, koja pored naprednih bezbednosnih sistema obećava i visoku krutost karoserije. Tokom prezentacije u Minhenu objavljena je cifra od 40.000 Nm/stepen. Električni sistem krosovera je 800 volti, a trakciona baterija je tipa litijum gvožđe fosfat.
Prema preliminarnim informacijama, Leapmotor C10 će biti u ponudi u dve verzije – jednomotornom (231 KS) i dvomotornom (340 KS). Datum početka prodaje novog krosovera još nije objavljen.
Za kraj da dodamo i to da kineski mediji prenose da Stellantis aktivno pregovara o kupovini licence za platformu Leap 3.0 sa kineskom kompanijom.
AutoRepublika