1. Novembra 2023.

Obični smrtnici ne mogu da ga kupe: “Novi” Land Cruiser za humanitarce

Dizajniran isključivo za organizacije poput Ujedinjenih nacija, civili ga ne mogu ni kupiti.

Možda ne biste očekivali veliku koncentraciju modela Toyota Land Cruiser Serije 70 u Ženevi i Švajcarskoj. Jer, putna mreža u ovoj zemlji je sve samo ne loša.

Ali Ženeva je takođe dom Ujedinjenih nacija, Međunarodnog komiteta Crvenog krsta i mnoštva drugih humanitarnih organizacija koje deluju u najzabačenijim regionima širom sveta.

Drugim rečima, Ženeva je savršeno mesto za lansiranje Toyote GDJ76. Iako možda izgleda kao klasik star pola veka, ovo je potpuno novi Land Cruiser sa potpisom kompanije Toyota Gibraltar Stockholdings (TGS), modifikatora i distributera Toyotinih flotnih vozila, koji zatim prodaje ove terence isključivo humanitarnim organizacijama poput gore pomenutih.

Toyota Gibraltar Stockholdings trenutno prodaje model HZJ76, “wagon” varijantu iz serije 70, konfigurisanu da prevozi 10 putnika zahvaljujući dodatnim sedištima pozadi. Ovo je vozilo koje ste verovatno nekada videli na vestima, sa oznakama UN.

Novi GDJ76 prošao je kroz isti tretman kao i savremena australijska i JDM “civilna” verzija i lišen je mnogih savremenih elemenata, poput automatskih dugih farova (GDJ76 je opremljen osnovnim halogenim lampama), digitalne instrument table ili ekrana osetljiv na dodir.

Međutim, ono čime se isporučuje je Toyota Active Traction Control (A-TRAC) za veću pouzdanost na nepristupačnim terenima i u teškim uslovima vožnje.

Toyotu GDJ76 pokreće 1GD-FTV motor, 2.8 litarski četvorocilindarski dizelaš, uparen sa šestostepenim automatskim menjačem. Tu su i glavna poboljšanja – prema TGS-u, ekonomičnost je veća za 30 procenata u odnosu na prethodni šestocilindarski 1HZ, a snaga je takođe porasla sa 129 konjskih snaga na 201 KS.

Emisije su smanjene za 30 procenata, a to omogućava da GJ76 ispuni Euro4 standarde o emisiji, neophodne za rad u nekim zemljama u kojima će se koristiti.

Važno je napomenuti da GJ76 nije nužno zamena za HZJ76. Dva modela će nastaviti da se proizvode paralelno najmanje godinu dana, a klijenti TGS-a i dalje mogu naručiti HZJ76 uprkos značajnim poboljšanjima GJ76. Nije poznato kada će – i da li će – Toyota u potpunosti ukinuti HZJ76.

Portparol TGS-a je naveo da se prostor ispod haube značajno smanjio na GDJ76, što znači da će morati da iznađu inženjersko rešenje za neke od zahteva humanitarnih organizacija kao što su dupli akumulatori, veći alternatori i sistemi koji za rad koriste snagu motora kao što je, na primer, frižider (za transport vakcina).

Isporuka GDJ76 humanitarnim organizacijama počeće u martu, a prema TGS-u, Ujedinjene nacije su među prvim kupcima sa pozamašnom narudžbinom za svoj vozni park.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare