Procenjene emisije po WLTP ciklusu će se utrostručiti za plug-in hibride, što će dovesti do poreskog šoka za kupce na većini evropskih tržišta.
Plug-in hibridni automobili kombinuju dva sveta: s jedne strane, ovaj tip pogona može da se napaja električnom energijom sa punjača ili kućne utičnice, a ako nivo napunjenosti pogonske baterije padne ispod određene granice, nastavlja se vožnja sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Barem je tako u teoriji. U stvarnosti, PHEV (skraćenica od Plug-in Hybrid Electric Vehicles) se retko koriste na tako idealizovan način kao što teorija sugeriše.
Mnogi su mislili da su plug-in hibridi u padu, ali su se poslednjih godina bolje prodavali jer je tržište električnih automobila usporilo.
Međutim, nova pravila EU za 2027. mogu biti težak udarac za plug-in hibride. Tada će biti uveden emisioni standard Euro 6e-FCM, koji će radikalno povećati emisiju štetnih gasova plug-in hibrida.
To je zato što plug-in hibridi u stvarnosti emituju mnogo više izduvnih gasova nego što pokazuju zvanični podaci proizvođača, a novom procedurom testiranja to će biti naglašeno.
Takođe, mnogi vozači koriste plug-in hibride kao klasične hibride (baterija se dopunjava samo radom SUS motora, a ne i strujom iz električne mreže). U takvom režimu rada, potrošnja goriva je velika, baš kao i emisije izduvnih gasova.
Da bi se 2027. godine postigle iste emisije CO₂ kao danas, prema mnogo liberalnijoj proceduri testiranja, električni domet PHEV-a mora biti povećan za oko dva i po do tri puta. Danas takvi automobili prelaze u proseku oko 70-80 km, prema fabričkim merenjima.
“Električni automobil je već isplativiji za kupce. Pretpostavljamo da će realniji podaci o potrošnji plug-in hibrida ojačati ovaj trend”, kaže Jan Dornof iz Međunarodnog saveta za čist transport.