“Odlučio sam da pokrenem zaštitu brenda sa definitivnim ciljem da vratim ‘Yugo’, ne samo kao brend, nego i kao vozilo”.
Aleksandar Bjelić iz kompanije Globo i grafički dizajner Darko Marčeta najavili su da će za dve godine predstaviti prototip obnovljenog automobilskog brenda “Yugo” na specijalizovanoj izložbi Expo 2027. u Beogradu, koji će biti u voznom stanju.

Bjelić je istakao da on kao kolekcionar automobila i novi vlasnik prava na ime i model želi da zaštiti ime “Yugo” i da ga vrati na puteve, prenosi Tanjug.
“Ja sam rođen u Nemačkoj i nikada nisam živeo u bivšoj Jugoslaviji ili u Srbiji. Poslednjih 10 godina me sve više vuče za Srbiju, jer sam po poreklu Srbin, a kao kolekcionar klasičnih i sportskih automobila, naravno i Zastavnih vozila, odlučio sam da pokrenem zaštitu brenda sa definitivnim ciljem da vratim ‘Yugo’, ne samo kao brend, nego i kao vozilo”, izjavio je on gostujući u emisiji SAT na RTS.

Kako je rekao, proces za preuzimanje brenda “Yugo” je bio komplikovan i dug, ali je zahvaljujući kvalitetnom timu advokata uspeo da postane vlasnik te marke.
“Brend ‘Yugo’ ili ‘Zastava’ je bio u SFRJ, a posle kada se raspala, tu su bili i Slovenci, Hrvati, Srbi i Crnogorci i to je to bio taj proces da se utvrdi kakvo je vlasništvo tog brenda. To je bio proces oko jedne i po godine dok smo sve te papire videlo kome treba da se obratimo, gde treba da se najavimo i gde treba da se zaštiti. Na kraju smo zaštitili logo”, istakao je Bjelić.
Dodao je da se nikada nije bavio proizvodnjom automobila, iako je više od 30 godina u automobilskoj industriji.
“Proizvodnja nikada nije bila cilj, sada tražimo da se nekom od proizvođača dopadne dizajn. To je nešto novo, da se vrati taj brend na različita tržišta, ali više o tome ćemo da znamo 2027.”, rekao je Bjelić.

Prema njegovim rečima, pre nego što je dobio ideju da otkupi prava na “Yugo”, već je uradio sličnu stvar sa najstarijim brendom auto-kozmetike pod nazivom Globo.
“Ja sam 2009. kupio najstariji brend autokozmetike Globo osnovan 1878. godine, ali tu je bila druga situacija jer taj brend je bio u porodici. Samo nije bio aktivan brend. Obratio sam se toj familiji i uspeo sam da kupim Globo preko kog smo ustvari i zaštitili prava na ‘Yugo'”, objasnio je Bjelić.
Darko Marčeta koji je zadužen za dizajn novog Juga je rekao da je za sada napravljen model od gline u razmeri 1:5 koji će biti iskorišćen i u aerodinamičnom tunelu da bi se proverilo da li je aerodinamika odgovarajuća pre nego što počne izrada prototipa u realnoj veličini.

On je istakao da originalnog “Yuga” sa novim povezuje, osim pokazivača pravaca, i to što će imati 3 vrata.
“Cela prednja strana gde je mali deo nagnut na haubi, malo sam ga povećao i deo gde je svetlosna grupa i žmigavci i branik sve je integrisano u jedan plastični deo. Takođe i branik dole koji će usisavati vazduh, to su neki jugići imali, neki nisu”, rekao je Marčeta.
Kako je kazao, postoji mogućnost da na novom “Yugu” bude i lepitir prozor, što bi bila još jedna poveznica sa originalnim “Yugom”, dok je plan da na zadnjem delu bude svetleći natpis “Yugo”.
Po njegovim rečima, brojni detalji utiču na cenu, ali je važno da novi “Yugo” ne bude skup i da automobil bude pristupačan kao što je bio i originalni “Yugo”.
Prema informacijama koje su do sada objavljene, automobil će zadovoljiti sve propise o emisiji izduvnih gasova i bezbednosti.
Planirano je da novi “Yugo” bude pokretan isključivo benzinskim motorom, ali nije isključena mogućnost da bude ima i električni pogon.