Italijanski inženjeri razvili su kontinualno varijabilni (CVT) menjač sa zupčanicima. Za razliku od običnih CVT menjača, ovaj bolje prenosi obrtni moment i gubi manje energije.
CVT menjač je poznat po tome što nema fiksne stepene prenosa i automatski usklađuje brzinu radilice sa opterećenjem motora. Sada su italijanski inženjeri razvili prvi CVT menjač na svetu sa zupčanicima, piše The Drive.
CVT (Continuously Variable Transmission), odnosno “bezstepeni” menjači, takođe spadaju u automatske menjače, ali se razlikuju po tome što omogućavaju vožnju automobila na jednostavan način, slično vožnji mopeda, bez potrebe za ručnim prebacivanjem “brzina”.
Za razliku od klasičnih automatskih menjača koji sami obavljaju promenu stepena prenosa, kod CVT-a taj proces uopšte ne postoji.
Uz izostanak trzaja koji su prisutni čak i kod najmodernijih automatskih menjača, CVT menjač se može pohvaliti i činjenicom da je često znatno ekonomičniji. Glavni razlog za to je mogućnost CVT-a da kontinuirano menja prenose kako bi postigao optimalan radni režim motora, što znači da uvek radi na vrhuncu efikasnosti.
Teorija je, dakle, nesumnjivo na njihovoj strani. Praksa, međutim, često i nije, barem ne u onoj meri u kojoj bi se to moglo očekivati.
Izostanak primetnih promena brzina doprinosi glatkoj vožnji bez trzaja, ali to takođe znači i nedostatak osećaja ubrzanja koji dolazi pri promeni stepena prenosa. Uz to, čest prigovor na račun CVT menjača je buka pri ubrzanju, jer motor tada radi u visokim obrtajima.
Mnogi vozači ne vole CVT upravo iz tog razloga. Veći problem je, međutim, što je održavanje i popravka CVT menjača često skuplje od onih kod klasičnih automatskih menjača, koji su ionako skuplji za popravljanje od manuelnih menjača.
Novi menjač, nazvan Ratio Zero, ima jedinstven dizajn. Sastoji se od tri stepena prenosa postavljena na prilagodljive krakove kako bi se olakšao prenos snage. Ratio Zero rešava veliki problem današnjih CVT menjača jer bolje podnosi veći obrtni moment. Osim toga, značajno poboljšava efikasnost prenosa snage i smanjuje energetske gubitke.
Ovaj menjač je prvobitno razvijen za električne bicikle, ali je koncept proširen i za druga, veća vozila. Ipak, još uvek nije izvesno da li će se moći koristiti i za automobile i motocikle.
B92.