21. Augusta 2023.

Novi najsnažniji Mustang ima preko 800 KS i košta 300.000 dolara 

Za Fordovo specijalno ograničeno izdanje, koje će moći da se koristi (i) na javnim putevima, kupci će morati da izdvoje najmanje 300 hiljada dolara, a prve isporuke dvoseda inspirisanog trkačkim Mustangom GT3 planirane su za kraj naredne godine.

Nedugo nakon predstavljanja trkačkog Mustanga sa kojim će se Ford naredne sezone takmičiti u klasi GT3 u IMSA i FIA WEC šampionatima, u Dirbornu su predstavili i drumsko izdanje legendarnog modela sa kojim na adekvatan način nastavljaju priču koju su započeli sa prvom i drugom generacijom brojčano limitiranog dvoseda GT.

Iza oznake GTD, koja predstavlja automobile klase GT3 u severnoameričkom IMSA šampionatu, krije se gotovo trkački Mustang sa samo dva Recaro sedišta, u čijoj spuštenoj i proširenoj karoseriji sa adaptivnom aerodinamikom dominiraju karbonski paneli koji su “izgubili” mnogo kilograma u poređenju sa standardnim verzijama.

Foto: Ford promo

Ranije glasine o centralno lociranom motoru nisu bile tačne, jer GTD pokreće napred postavljen 5.2-litarski V8 “Coyote“, koji uz pomoć mehaničkog kompresora razvija više od 800 konjskih snaga pri 7.500 o/min, što obezbeđuje ovom automobilu titulu najmoćnijeg Mustanga do sada.

Među pikanterijama je adaptivni izduvni sistem od titanijuma proizvođača Akrapovič, kao i novorazvijeni 8-stepeni automatski menjač sa dva kvačila, koji se nalazi iznad zadnje osovine zbog optimalne raspodele mase.

Foto: Ford promo

Iza ultralakih 20-inčnih magnezijumskih felni sa Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumama dimenzija 325/30 (napred) i 345/30 (pozadi), kriju se Brembo karbonsko-keramičke kočnice i adaptivno oslanjanje koje u jednoj od opcija približava pod tlu za 40 milimetara.

Alkantara, ugljenična vlakna i titanijum dominiraju kabinom sa minimalnom zvučnom izolacijom.

Foto: Ford promo

Mustang GTD će se sklapati u proizvodnim pogonima kanadske kompanije Multimatic, gde je sklapan i model GT.

Iz odeljenja Ford Performance otkrili su da u dogledno vreme planiraju odlazak na čuvenu stazu Nirburgring Nordšlajfe, gde bi GTD trebalo da obiđe krug za manje od sedam minuta.

Sa nestrpljenjem čekamo rezultate…

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare