11. Septembra 2023.

Novi Lotus je električna limuzina sa 918 “konja”: Stigla je Emeya

U borbi za opstanak na globalnom automobilskom tržištu sve je dozvoljeno.

Lotus je nastavio da se udaljava od nekadašnje poslovne filozofije koju je uspostavio Kolin Čepmen. Sada u kineskom vlasništvu, ovaj brend sportskih automobila očigledno više ne mari za staru krilaticu “manje je više” koja se tiče minimiziranja mase vozila.

Stigla je Emeya, prva limuzina u Lotusovoj liniji, ali i drugi električni model kompanije, nakon SUV-a Eletre iz 2022.

Sve informacije još nisu dostupne, ali iz Lotusa potvrđuju konfiguraciju sa dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka.

To je ukupno 918 KS i 985 Nm, pa bi ova limuzina trebalo da ubrza do 100 km/h za 2,78 sekundi i dostigne najmanje 256 km/h, kažu u Lotusu.

Baterija ima kapacitet od 102 kWh, što je manje od pomenutog SUV modela, ali navodno i dalje dovoljno za pristojan domet.

Ipak, važnije je da se može puniti snagama do 350 kW, što znači da će već za 18 minuta baterija biti na 80 odsto kapaciteta. Dalji tehnički podaci nisu saopšteni.

Lotus spominje samo još vazdušno oslanjanje, koje koristi senzor za prilagođavanje uslovima okoline brzinom od 1.000 puta u sekundi.

Osim prepoznatljive žute boje, Eletre nudi i sad već prepoznatljiv, novi izgled Lotusa. Elegantna silueta i nešto agresivniji prednji deo sa koso zasečenim elementima, tankim svetlima i ispupčenim prednjim poklopcem odaje utisak moći.

Iz Lotus potvrđuje elemente aktivne aerodinamike u vidu automatskih zakrilaca na prednjoj maski, aktivnog difuzora i podesivog zadnjeg spojlera.

U kabini je ipak prisutan minimalizam, a verovatno će biti ponuđene dve konfiguracije, sa četiri i pet sedišta. Vrhunski materijali i prvoklasna oprema se podrazumevaju.

Sudeći po sve većem interesovanju kupaca, kineski Geely je pronašao pravi put za oporavak Lotusa. Pitanje je samo kakav će biti sledeći novi model, ali i kako će na sve reagovati tradicionalni Lotusovi poklonici.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare