Oni čine oko trećinu svih prodatih novih vozila „preko bare“, a model Ford Ranger je svakako igrao veliku ulogu u tome. Debitovao je još 1985. godine i važi za jedan od najprodavanijih Fordova u istoriji. Ipak je eliminisan nakon 2012. godine kada se američka opsesija prema veličini otela kontroli.
Postalo je jasno da kupac može da kupi veći model F-150 za samo par dolara više, ali je vraćen u ponudu sedam godina kasnije nakon što su se Toyota Tacoma i Chevrolet Colorado pokazali velikim prodajnim uspehom.
Međutim, američka publika je bila pomalo razočarana pošto ipak nisu dobili potpuno novi Ranger, već samo osveženu verziju onoga koji se prodavao širom sveta još od 2011. godine.
Na tržište nam sada stiže nova generacija. Prepoznaćete ga sigurno kao model koji je debitovao još krajem 2021. godine, ali je američki gigant iz nekog razloga čekao dodatnih osamnaest meseci da ga pokaže i domaćoj publici. I sa izuzetkom par mehaničkih detalja zapravo se nije mnogo izmenio u poređenju sa onim na koji su Evropa, Azija i Australija već videli.
Jedna od izmena je ona koja otkriva da je Ford eliminisao mnogobrojne konfiguracije i ovaj pikap kamionet se sada nudi samo s jednom vrstom kabine i veličinom prikolice. Kupac je u prošlosti mogao da dobije manju kabinu sa skraćenim zadnjim vratima i dužu prikolicu, ali će počev od 2024. godine postojati samo kabina sa četvoro vrata i kraćom prikolicom.
Ford kaže da je ova konfiguracija najpopularnija među kupcima, pa nema razloga da se gubi vreme na one ostale. Novi Ranger je inače nešto kraći od prethodnika, a proizvodiće se zajedno sa terencem Broncoom u fabrici u američkoj saveznoj državi Mičigen.
Mehanička ponuda startuje sa poznatim 2,3-litarskim turbobenzincem sa četiri cilindra, a razvija 270 konjskih snaga i maksimalnih 420 Nm obrtnog momenta. Spomenućemo da je dostupan samo u baznom paketu opreme XL po početnoj ceni od 35.755 američkih dolara.
Ranger će imati i dve mehaničke opcije po prvi put od kada je oživljen 2019. godine. Prva od njih je 2,7-litarski turbobenzinac sa šest cilindara za 315 „konja“ i maksimalnih 542 Nm obrtnog momenta. I ovaj motor je veoma poznat i ugrađuje se u mnogobrojne Fordove modele kao što su F-150 i Raptor. U oba slučaja snaga se prenosi na zadnje, ili na sva četiri točka preko desetostepenog automatskog menjača.
Vrhunac ponude čini svemogući Raptor. Ovo je po prvi put da Ford nudi takvo izdanje Rangera na američkom tržištu, a stiže sa 3,0-litarskim turbobenzincem sa 405 „grla“ i maksimalnih 583 Nm obrtnog momenta. Veoma je sličan istoimenom izdanju Broncoa i takođe stiže sa desetostepenim automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka.
Ključna je razlika ona koja otkriva da Ranger Raptor pruža 33-inčne pneumatike BFGoodrich All-Terrain KO3 dok su kod bratkog Broncoa 37-inčni točkovi. Takođe poseduje dosta modifikacija na račun ogibljenja, kočnica, zaštite zone ispod vozila i još mnogo toga. Njegova cena će iznositi 58.555 američkih dolara, što ga čini oko 30 hiljada „zelembaća“ pristupačnijim nego Bronco Raptor.
Američka javnost ima dosta kritika na račun cene osnovnih modela. Kao što smo spomenuli, ona iznosi 35.755 najmanjih zelenih novčanica, što je rast za 5.265 dolara u poređenju sa prethodnikom. Doduše, kupac ovaj put dobija veću kabinu, a ako bi u oba slučaju videli onu sa četvoro vrata cifra bi bila viša za 3.080 dolara.
Ona je takođe veća od one koja ilustruje vrednost baznog F-150 (cena 34.585 dolara), ali je on dostupan sa dvoje vrata, atmosferskim V6 motorom i pogonom na zadnje točkove. Poenta je ona da je Ranger skuplji nego ikada pre, što Ford opravdava pričom da je bolje opremljen i tehnološki napredniji.
U prodajnim salonima ćemo ga videti do kraja godine kao model za 2024. godinu.
AutoRepublika