Povratak najmanjeg Fiata se željno iščekuje, jer njegov električni pandan izaziva velike troškove – ni proizvodnja ni prodaja ne idu po planu.
Izostanak “običnog” Fiata 500 ozbiljno pogađa italijanskog proizvođača. Model čija je proizvodnja obustavljena nakon 17 godina trebalo bi da dobije naslednika već ove jeseni, ali su se već pojavila dva potencijalna problema: jedan u vidu Grande Pande, a drugi zbog (potencijalno) visoke cene.
U senci preporoda brenda Lancia i jačanja Alfa Romea, mali 500, koji je 17 godina donosio profit, ostao je zapostavljen. Njegov povratak se željno iščekuje, jer električni pandan izaziva velike troškove – ni proizvodnja ni prodaja ne idu po planu.
Panda ne može popuniti prazninu
Praznina koju je ostavio Fiat 500 je prevelika, a aktuelna (stara) Panda ne može sama da je popuni.
Iako je trenutno Panda najjeftiniji model italijanskog brenda, ona je ujedno i “zakrpa” jer je opterećena godinama, piše Klix.ba.
Kašnjenje Grande Pande
Ipak, povratak hibridnog Fiata 500 Italijani će morati da učine fleksibilnijim.
Fiat istovremeno kasni sa lansiranjem nove Grande Pande u svim evropskim zemljama, što je deo strategije koja se sprovodi “u tišini” i koja samo produžava agoniju brenda.
Ako sve bude išlo po planu, nova Panda bi trebalo da stigne širom EU pre marta, a knjige narudžbina su već otvorene, jer u novembru stiže novi Fiat 500 iz Torina.
Kultni italijanski gradski automobil moraće što pre da nadoknadi neprodatu količinu električnog modela 500 i povrati ugled koji je imao benzinski model do proleća prošle godine.
Ipak, Italijani možda greše forsiranjem Fiata 500, jer bi to moglo da omete dobre komercijalne performanse koje Grande Panda može da ponudi svojim retro dizajnom i niskom cenom.
Cena kao ključni problem
Sve bi moglo da se reši ako cena bude pristupačna. Italijani su bili prinuđeni da rekonstruišu platformu električnog modela 500 kako bi u prethodno ispražnjen prednji prostor ugradili motor sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridni sistem.
To povlači dodatne troškove koji se logično odražavaju na prodajnu cenu.
Ali, to nije jedini problem – Grande Panda takođe predstavlja konkurenciju unutar iste marke, a oba modela igraju na kartu retro dizajna.
Najjeftiniji 500 Electric u Italiji košta 29.500 evra, bez eko bonusa, pa bi Italijani morali da spuste tu cenu na i dalje visokih 20.000 evra za najjeftiniji hibrid kako bi bili konkurentni.
Uz to, morali bi da zadrže razliku u odnosu na mehanički identičnu Grande Pandu od barem 3.000 evra. Efekat kanibalizacije je neizbežan, a 500 Hybrid će biti uspešan samo među onima koji obožavaju stil ovog malog šarmera.