Dodge Charger Hellcat Redeye je jedan od najimpresivnijih automobila ikada napravljenih bez da ulazi u kategoriju egzotičnih četvorotočkaša. Razvijao je 808 konjskih snaga iz radne zapremine 6,2 litra uz pomoć kompresora i u svoje vreme bio najbrža drumska limuzina u serijskoj proizvodnji na svetu. Mogao je da ubrza od nule do 100 km/h za 3,6 sekundi i dostigne maksimalnu brzinu od 325 km/h.
Naravno, danas su neka druga vremena i najmoćnija konfiguracija Chargera više nema V8 ispod haube već električni agregat. Nosi ime Scat Pack i može se pohvaliti sa ukupno 670 „grla“. Ovaj automobil je sada dostupan u verzijama sa dvoje i četvoro vrata, pa nije trebalo da prođe dosta vremena pre nego što su se svi zapitali da li je novi Scat Pack EV brži nego raniji Hellcat V8. Razlika u snazi je očigledna, a konfiguracija na struju je takođe teška oko 2,7 tona – za čak 630 kg više od prethodnika.

Ali to očigledno nije bilo bitno i kolege sa sajta Car & Driver su dobili priliku da testiraju Scat Pack. Rezultati su više nego impresivniji i pored dosta manje snage i viška kilograma, što je, ruku na srce, nešto i šta smo očekivali od EV. Test vozač je uspeo da ubrza iz mirovanja do 100 km/h za 3,3 sekunde ili 0,3 sekunde brže nego Hellcat sa svojim kamionskim benzincem sa osam cilindara. Scat Pack pruža i bolje performanse u brzini od nule do 160 km/h – 7,8 sekundi umesto 8,0 sekundi, a brži je i na četvrtini milje (402 metra) – 11,7 sekundi prema 11,8 sekundi. Jedina prednost Hellcata je njegova spomenuta maksimalna brzina od 205 km/h, dok je na nasledniku na struju organičena na samo 218 km/h.

Car & Driver je takođe dobio priliku da testira novi Charger i protiv BMW-a i4 M50, a dva vozila su zabeležili gotovo identična ubrzanje iako nemački predstavnik ima „tek“ 536 konjskih snaga.
Naravno, staru mačku je teško naučiti novim trikovima, pa ne sumnjamo da američka javnost neće baš najbolje primiti ovaj automobila iz razloga kao što su „nije bučan“ i „EV nikada neće pružati doživljaj vožnje kao veliki benzinac“. Dodge planira da ponudi i dva turbobenzinca, ali samo sa šest cilindara u rednoj konfiguraciji…
AutoRepublika