14. Oktobra 2025.

Novi direktor Citroëna ponovo najavljuje električni 2CV

Citroën je jedan od brojnih brendova koji se suočavaju sa ključnim trenutkom i neizvesnom budućnošću na evropskom automobilskom tržištu. Novi izvršni direktor, Ksavier Šardon, smatra da bi povratak duha legendarnog 2CV-a mogao da bude pravi korak za francusku marku.

Tržište automobila u Evropi trenutno je u potpunom previranju. Dolazak i pretnja kineskih brendova, uvozne carine u SAD i neizvesnost oko budućnosti električnih vozila uzdrmali su mnoge proizvođače i automobilske grupe.

U poslednje vreme svedoci smo brojnih promena na čelnim pozicijama u industriji: u Stellantisu, Renaultu, SEAT-u, Volvou, Nissanu, Citroënu… Kada je reč o poslednjem, Francuzi su u junu zamenili tadašnjeg direktora – Tjerija Koskasa – i na njegovo mesto postavili Šardona.

To znači da se u Citroënu spremaju promene, a više detalja biće poznato u decembru, kada će se u Parizu održati događaj na kojem će novi direktor predstaviti svoju viziju brenda i planove za njegovu neposrednu budućnost.

Ako se vratimo na početak ove godine, pojavile su se glasine da Citroën razmatra povratak jednog od svojih najpoznatijih modela – 2CV. Ipak, tadašnji direktor Koskas je to odlučno demantovao.

„Radije gledamo napred. Naš dizajnerski jezik je sada jasno definisan i prepoznatljiv. Moramo nastaviti da brend projektujemo ka budućnosti“, izjavio je tada.

Ali, kako to obično biva – kralj je mrtav, živeo kralj – novi direktor ima drugačiji pogled.

Ne planira se da Citroën uskoro predstavi modernizovanu verziju „Spačeka“, ali iz njegovih izjava jasno je da želi da povrati duh i DNK legendarnog modela.

„2CV je deo francuske kulture. Moja je dužnost da ovu inicijativu sprovedem do 2025. i 2026. godine, jer je ključno da individualna mobilnost ponovo postane pristupačna. Njegov DNK i duh želimo da unesemo u naše buduće automobile“, rekao je on u izjavi za Autocar.

Dodao je i sledeće:

„Još je prerano da govorimo o pravom trenutku za lansiranje automobila sa tim duhom. 2CV je bio prvo iskustvo pristupa ličnoj mobilnosti i slobodi. Upravo taj osećaj slobode moramo ponovo da osmislimo između 2026. i 2030“.

Drugim rečima, na naslednika 2CV-a ćemo još morati da sačekamo.

Citroën je jasno definisao svoju poziciju: ostaje fokusiran na modele iz B i C segmenta, nastojeći da ih zadrži što pristupačnijim za kupce koji ne mogu da izdvoje velike sume novca. Ali to nije sve.

Šardon je otkrio da Citroën polaže velike nade u stvaranje nove kategorije automobila u Evropi, po uzoru na japanske „kei car“ modele. Evropska komisija već razmatra ovu ideju, poznatu pod nazivom „E-Cars“, koja bi uskoro mogla da postane stvarnost.

„To je prilika da Evropa učini automobil svima dostupnim. Jedini region koji se na globalnom nivou nije oporavio posle pandemije COVID-19 jeste upravo Evropa. Izgubili smo dva miliona automobila. To je posledica brojnih regulativa i velikog pritiska za smanjenje emisija CO₂ – što jeste pozitivno – ali verujemo da je sada ključno ponovo se povezati s ljudima koji ne mogu da kupe novi automobil i koji se zato okreću polovnim vozilima ili zadržavaju svoje stare duže nego ranije“.

Nova kategorija E-Cars predstavlja, kako kaže Šardon, „prirodan teren za Citroën i veliku šansu za brend“, koji već ima iskustva u tom smeru kroz mali četvorocikl Ami. Automobil sličan tom konceptu mogao bi da pruži pristupačno, električno, u Evropi proizvedeno vozilo, koje bi moglo slobodno da se vozi bilo gde – bez ograničenja i zabrana.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare