To je ujedno i najteži M5 do sada sa masom od čak 2.500 kg.
Nakon predstavljanja novog BMW-a Serije 5, pre nešto više od godinu dana, sa nestrpljenjem se očekivala njegova sportska verzija i kruna ovog modela.
Čekanju je došao kraj i pred nama je potpuno novi M5 koji je dobio plug-in hibridni pogon. S obzirom da je sa takvom vrstom pogona porasla i masa, i to na čak 2,5 t, postavlja se pitanje kako će se ova težina odraziti na vozne karakteristike M5, naročito u krivinama?
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/39969_2025-bmw-m5-19_iff.jpg)
Pođimo od pogonskog sistema. U pitanju je već poznata kombinacija 4.4-litarskog biturbo V8 motora i elektromotora iz BMW-a XM. U slučaju novog M5, motor sa unutrašnjim sagorevanjem proizvodi 585 KS, a elektromotor doprinosi sa 197 “konja”, što daje kombinovanu snagu od 727 KS i 1.000 Nm obrtnog momenta.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/39956_2025-bmw-m5-6_iff.jpg)
Sa druge strane, novi M5 je skoro 500 kg teži od prethodne verzije. Ovo se može objasniti činjenicom da su ekološki propisi toliko strogi da bi (samo) benzinac M5 bio preslab, a sa hibridnim pogonom masa se značajno povećava.
Uprkos tome, M5 ubrzava 0-100 km/h za svega 3,5 s. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h, a po želji se limit može podići na 305 km/h. Ipak, zbog ogromne mase novi BMW M5 ima nešto slabije performanse od prethodnika.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/39955_2025-bmw-m5-5_iff.jpg)
Snaga se prenosi na sva četiri točka preko 8-stepenog automatskog menjača. Sportski režim 4WD omogućava da pogon bude više orijentisan prema zadnjoj osovini. Postoji i opcija 2WD pogona, kada se snaga prenosi samo na zadnje točkove, pa je zadovoljstvo za one koji uživaju u driftu zagarantovano.
Glavni krivac za dodatnu težinu je baterija kapaciteta 18,6 kWh smeštena u podu vozila. Električni domet je maksimalno 70-ak km.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/39978_2025-bmw-m5-28_iff.jpg)
Prilagodljiva M “šasija” i, po prvi put u M5, upravljanje zadnjim točkovima sa uglom upravljanja do 1,5 stepeni su standardna oprema.
Ogibljenje je znatno unapređeno u odnosu na prethodnika, tvrde u BMW-u, a trag točkova je proširen. Sve ovo će očigledno imati za cilj da zamaskira ogromnu masu ovog automobila.
Promene u dizajnu spoljašnjosti su očekivane u odnosu na regularnu Seriju 5, sa novim branikom, zadnjim delom sa četiri izduvne cevi i diskretnim spojlerom.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/39981_2025-bmw-m5-31_iff.jpg)
Zapremina prtljažnika je 466 litara, a dužina vozila 509 cm, dok je širina 197 cm. Ovo su, ne tako davno, bile dimenzije Serije 7.
U poređenju sa standardnom Serijom 5, automobil je širi za 78 mm napred i 45 mm pozadi.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/39980_2025-bmw-m5-30_iff.jpg)
Proizvodnja novog M5 počinje u julu u fabrici Dingolfing, a automobil u prodajne salone stiže u novembru 2024.
Sredinom avgusta biće predstavljen i M5 Touring (karavan). Cene u Nemačkoj startuju od 144.000 evra za limuzinski M5, dok će karavan biti skuplji svega 2.000 evra.