To je ujedno i najteži M5 do sada sa masom od čak 2.500 kg.
Nakon predstavljanja novog BMW-a Serije 5, pre nešto više od godinu dana, sa nestrpljenjem se očekivala njegova sportska verzija i kruna ovog modela.
Čekanju je došao kraj i pred nama je potpuno novi M5 koji je dobio plug-in hibridni pogon. S obzirom da je sa takvom vrstom pogona porasla i masa, i to na čak 2,5 t, postavlja se pitanje kako će se ova težina odraziti na vozne karakteristike M5, naročito u krivinama?
Pođimo od pogonskog sistema. U pitanju je već poznata kombinacija 4.4-litarskog biturbo V8 motora i elektromotora iz BMW-a XM. U slučaju novog M5, motor sa unutrašnjim sagorevanjem proizvodi 585 KS, a elektromotor doprinosi sa 197 “konja”, što daje kombinovanu snagu od 727 KS i 1.000 Nm obrtnog momenta.
Sa druge strane, novi M5 je skoro 500 kg teži od prethodne verzije. Ovo se može objasniti činjenicom da su ekološki propisi toliko strogi da bi (samo) benzinac M5 bio preslab, a sa hibridnim pogonom masa se značajno povećava.
Uprkos tome, M5 ubrzava 0-100 km/h za svega 3,5 s. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h, a po želji se limit može podići na 305 km/h. Ipak, zbog ogromne mase novi BMW M5 ima nešto slabije performanse od prethodnika.
Snaga se prenosi na sva četiri točka preko 8-stepenog automatskog menjača. Sportski režim 4WD omogućava da pogon bude više orijentisan prema zadnjoj osovini. Postoji i opcija 2WD pogona, kada se snaga prenosi samo na zadnje točkove, pa je zadovoljstvo za one koji uživaju u driftu zagarantovano.
Glavni krivac za dodatnu težinu je baterija kapaciteta 18,6 kWh smeštena u podu vozila. Električni domet je maksimalno 70-ak km.
Prilagodljiva M “šasija” i, po prvi put u M5, upravljanje zadnjim točkovima sa uglom upravljanja do 1,5 stepeni su standardna oprema.
Ogibljenje je znatno unapređeno u odnosu na prethodnika, tvrde u BMW-u, a trag točkova je proširen. Sve ovo će očigledno imati za cilj da zamaskira ogromnu masu ovog automobila.
Promene u dizajnu spoljašnjosti su očekivane u odnosu na regularnu Seriju 5, sa novim branikom, zadnjim delom sa četiri izduvne cevi i diskretnim spojlerom.
Zapremina prtljažnika je 466 litara, a dužina vozila 509 cm, dok je širina 197 cm. Ovo su, ne tako davno, bile dimenzije Serije 7.
U poređenju sa standardnom Serijom 5, automobil je širi za 78 mm napred i 45 mm pozadi.
Proizvodnja novog M5 počinje u julu u fabrici Dingolfing, a automobil u prodajne salone stiže u novembru 2024.
Sredinom avgusta biće predstavljen i M5 Touring (karavan). Cene u Nemačkoj startuju od 144.000 evra za limuzinski M5, dok će karavan biti skuplji svega 2.000 evra.