Nije ni za sve kineske proizvođače automobila sve ružičasto – veliki rat cijenama, odnosno popustima, koji bukti na kineskom tržištu mnogi neće izdržati.
Ovo se pogotovo odnosi na manje brendove, koji nemaju resurse za dugotrajnu trku iscrpljivanja, a novi u tom nizu jeste Jiyue, koji je na ivici solventnosti.
Kompanija je jedva uspjela da isplati zaposlene prošlog mjeseca, a za decembar čak ni njihove plate nisu sigurne.
Uprkos tome, Jiyue nije mali nezavisni proizvođač. Osnovan kao zajedničko ulaganje 45%/55% između Geelyja i Baidua, sada je pod kontrolom Geelyja sa 65% (Baidu drži 35%).
Ipak, moćni dioničari nisu dovoljni jer očigledno imaju druge prioritete.
Za Geely je ovo dodatna marka od male važnosti u univerzumu od 13 drugih, a tehnološki div Baidu (internet, vještačka inteligencija itd) je možda već oplakao avanturu u sektor auto-industrije.
Prodaja nikada nije uzela maha, uprkos limuzini Jiyue 07 je ograničena na manje od 3.000 primjeraka mjesečno, a Jiyue ne može ni da računa na izvoz, jer je Geely favorizovao svoje druge marke.
Suočen sa ovom situacijom, Jiyue je odlučio da reorganizuje svoje poslovanje, ali i da eliminiše neke projekte koji nisu imali baš pozitivan uticaj na finansije, prenosi b.92.
B92.