Peta generacija Toyote Prius otvara novo poglavlje priče o tehnološkim inovacijama, ali nudi i najatraktivniji dizajn ovog hibrida do sada.
Od revolucije koju je doneo na tržište prilikom lansiranja prvog modela 1997. godine, Prius postavlja standarde naprednom tehnologijom elektrifikacije, kreirajući trendove svetske automobilske industrije svakom novom generacijom.
Novi Prius, koji je u Evropi dostupan isključivo kao Plug-in Hybrid (PHEV), sledeći je korak na tom putu. Kako kažu u Toyoti, novi model unapređuje hibridnu tehnologiju, pružajući dodatnu efikasnost i priliku da se napravi novi iskorak u smanjenju štetnih emisija.
Karakterističan stil po kome je Prius postao jedinstven, sada ide korak dalje zahvaljujući novoj, znatno dinamičnijoj silueti nalik kupeu.
Automobil je baziran na GA-C mehaničkoj platformi druge generacije Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture – TNGA), koja smanjuje masu i povećava krutost karoserije.
Niži centar gravitacije postiže se optimalnim izborom pozicije za ugradnju baterije i rezervoara za gorivo.
Osnovu hibridnog pogona čini 2.0 litarski benzinski motor maksimalne snage 111 kW (151 KS), uparen sa novim elektromotorom od 120 kW (163 KS).
U sadejstvu, obezbeđuju maksimalnu snagu sistema od 164 kW (223 KS), koji ovoj Toyoti omogućava snažno ubrzanje (0-100 km/h za samo 6,8 sekundi) i znatno unapređene vozne karakteristike u odnosu na prethodnu generaciju Priusa PHEV.
Kako bi se omogućilo da veći deo dnevne vožnje protekne u EV režimu, domet na elektro pogon unapređen je za više od 50% u poređenju sa Priusom PHEV četvrte generacije.
Zasluge za to pripadaju novoj litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 13,6 kWh. Ćelije veće gustine energije omogućavaju kućište optimalnih dimenzija, pa je baterija dovoljno kompaktna da se može postaviti ispod poda automobila, spuštajući na taj način težište.
Vreme punjenja baterije do 100% kapaciteta na punjaču naizmenične struje (32A, 22 kW) traje četiri sata, dok se u zavisnosti od tempa vožnje može preći od 72 do 86 kilometara isključivo na električni pogon (EV mod, WLTP standard).
Dostupan i u Srbiji
Novi Prius PHEV odnedavno je dostupan i u Srbiji, gde ulazna verzija Elegant košta 47.990 EUR, odnosno 44.490 ukoliko kupac podnese zahtev i dobije subvenciju od 3.500 EUR za nabavku Plug-in hibrida.
Pored paketa opreme Elegant, kupcima su na raspolaganju i verzije Executive i Premium.
B92.