Tehnologije za brzo i lako prilagođavanje automobila sa fosilnih goriva na potpuno električne ili hibridne pogone intrigiraju mnoge inovatore, a nizu predloženih rešenja, priključuje se i ideja Australijanca Aleksandera Bartona.
Njegov izum naziva se Rapid Electric Vehicle Retrofit (REVR), a trebao bi poslužiti u hibridizaciji klasičnih automobila, uz pristupačnu cijenu i relativno jednostavnu ugradnju.
Najjednostavniji je to način za “retrofit” elektromotora na vozilo sa SUS motorom, kaže Barton, a inovativnost ideje potvrđena je i osvajanjem regionalne nagrade za inovaciju.
Ohrabren time, Barton najavljuje da će pokrenuti posao proizvodnje svojih pribora za konverziju, i u hibridne pretvoriti čak milion automobila.
Aksijalni motori
Za razliku od dosadašnjih rešenja koja su se bazirala na zameni motora elektromotorima, set REVR na postojeći pogon samo dodaje elektromotor, bez intervencije u postojećem pogonskom sistemu vozila.
U pitanju je kompaktni motor visoke energetske gustine, tehnologije aksijalnog magnetnog toka.
U njemu, umesto da se rotor okreće unutar statora, rotori u obliku diska se okreću pored središnje smeštenog statora, pa magnetni tok (fluks) putuje aksijalno kroz motor, a ne radijalno.
Time motori dobijaju značajno uži profil, i do 85% manju masu i veći obrtni momenat, ali su nešto skuplji za proizvodnju i, zbog veće mase koja rotira daleko od osa, u pravilu rade na nižim obrtajima. Takvi su, međutim, idealni da budu pomoćni motori na “uradi sam” hibridnim vozilima.
Motori u točkovima
Bartonova ideja je takve motore ugraditi u sam točak, i to na oba zadnja točka automobila. Ugradnja bi trebalo da bude vrlo jednostavna – sklop treba “zašrafiti” na glavu, između kočionog sklopa i tčka.
Svaki od motora imaće snagu od 50 kW (67 KS), a spajaće se na posebnu LFP bateriju, koja biti u prtljažniku vozila.
Australijski inovator priznaje da još nije razvio sve pojedinosti, ali najavljuje da bi set za pretvaranje automobila mogao koštati tek nešto više od 5.000 dolara, kada stigne na tržište.
Očekuje da će se to dogoditi kroz godinu dana, a vremenom bi cena mogla pasti i na oko 3.200 dolara. Očekivani domet ovakvog sklopa klasičnom automobilu bi dao oko 100 kilometara autonomije na struju.