Nova uredba EU treba da stupi na snagu 2025. godine, a donosi strože propise o buci
Uredba, nazvana Regulativa R41.05, ne znači posebno da su pragovi testa niži ili tiši nego ranije. Umesto toga, uslovi pod kojima se testira buka novog motocikla biće dalekosežniji nego ranije.
R41.05 nastoji da smanji buku motora motocikala u gradovima prilikom ubrzanja, uključujući i buku koja se stvara u ruralnim područjima. Ovo poslednje je novi dodatak zakonskom okviru. “Dodatne odredbe o emisiji zvuka” (ASEP) su prvi put uvedene 2016. i pokrivale su oko 80 odsto novih evropskih propisa o motociklima.
Da bi se pooštrili propisi, na testovima iz 2025. će se motocikli meriti sa do 80 odsto maksimalne brzine motora i u opsegu brzine od 10 do 100 km/h. Pored toga, merenja će se takođe vršiti u svim stepenim prenosa.
Bez smanjenja praga buke, novi testovi znače da će novi motocikli imati četiri puta veći broj merenja, i u mnogim slučajevima će značiti da se mere pri brzinama motora i u stepenima prenosa u kojima ranije nisu testirani.
Pored nove procedure testiranja, nezavisna tela će sada biti odgovorna za prikupljanje rezultata testiranja kako bi pomogli da se otkriju motocikli koji prelaze dozvoljene vrednost. Ranije su mašine testirali proizvođači koji su sami beležili rezultate. Nezavisno telo bi zatim testiralo nasumični izbor istog modela kako bi utvrdilo tačnost izveštaja samog proizvođača. Smatralo se da prethodni metod testiranja i snimanja ostavlja previše prostora za interpretaciju rezultata, nešto što EU želi da suzbije.
Motomagazin.rs