Reč je o modelu čiji koreni sežu u osamdesete godine prošlog veka.
Volkswagen Santana zauzima posebno mesto u istoriji kineske automobilske industrije, simbolizujući trajnu vezu koja se proteže decenijama. Od uvođenja modela prve generacije 1983. godine, Santana je bila jedna od najpopularnijih opcija u Kini na tržištu novih automobila.
Model prve generacije se proizvodio u toj zemlji sve do početka 2013. u limuzinskoj varijanti, a sada ovo iznenađujuće otkriće ispisuje novo poglavlje Santaninoj zaostavštini. Pet potpuno novih sedana pronađeno je napušteno u magacinu i svi su u fabričkom stanju.
Automobile je otkrla Han Chung Classics, kineska kompanija za prodaju rezervnih delova fokusirana na delove za starije VW modele. Bele limuzine su pronađene u skladištu na nepoznatoj lokaciji u Kini, a sve imaju identičnu unutrašnjost, piše Motor1.
Prema dostupnim informacijama, automobili nikada nisu registrovani i većina njih ima skoro nultu kilometražu.
Trenutno se ne zna mnogo više o ovim vozilima, ali za sada je izvesno da je svih pet Santana proizvedeno 2012. godine i da ispod haube imaju benzinske motore od 1.8 litara.
U suštini modifikovana druga generacija VW Passata, prva generacija modela Santana je debitovala u Kini 1983. godine kroz istorijsko zajedničko ulaganje između Volkswagena i kineske vlade.
Ova saradnja označila je početak kineske automobilske transformacije, pošto je Santana postala jedan od prvih automobila stranog brenda koji se proizvodio u toj zemlji.
Sa prostranim enterijerom, robusnom konstrukcijom i pouzdanim performansama, Volkswagenova limuzina brzo je stekla popularnost među kineskim potrošačima, dobivši nadimak “narodni automobil”.
Vremenom, prva generacija Santana je pretrpela nekoliko ažuriranja i poboljšanja. U zavisnosti od modelske godine, mogu se naći unapređenja kao što su Bosch elektronski sistem za ubrizgavanje goriva, MP3 i CD kompatibilni auto-radio, ABS kočnice sa elektronskom distribucijom kočenja…
Čini se da je oprema pronađenih automobila, uključujući i boju spoljašnjosti, prilično bazična, bez električnih podizača prozora.
Zanimljivo je da Volkswagen i dalje prodaje Santanu u Kini kao potpuno novi model.
Kroz svoje zajedničko ulaganje sa kineskim SAIC-om, nemačka firma nudi limuzinu sa 1.5 litarskim benzinskim motorom i početnom cenom oko 12.400 dolara.