Njemački proizvođači premijum automobila doživeli su pad prodaje u prvom tromesečju, pokazali su podaci kompanija u srijedu. Porsche i Mercedes-Benz imaju poteškoćae u lancu snabdevanja. Prodaja u Kini je pala za 3,8% u BMW-u, 12% u Mercedes-Benzu i 24% u Porscheu (za prva dva videti posebnu vest), saopštile su kompanije, ukazujući da napori vlasti i proizvođača automobila da ubrzaju potražnju u drugoj po veličini ekonomije u svetu još ne vidi rezultate.
Prodaja Porschea u Severnoj Americi, koja je pala za 23%, poremećena je nakon što su hiljadu automobila i „terenskih“ vozila, kao i nekoliko stotina Bentleya i nekoliko hiljada Audija, zaplenili carinski službenici u američkim lukama jer imaju kinesku podkomponentu koja se proizvodi uz kršenje zakona protiv prinudnog rada.
Mercedes-Benz je rekao da je takođe patio od uskih grla u lancu snabdevanja u Aziji, ali nije naveo detalje. Oba proizvođača automobila kažu da su promene modela otežale prodaju u prvom kvartalu, pri čemu je Mercedes-Benz produžio E-klasu u Kini, a Porsche ažurirao svoje modele Panamera i Taycan.
Proizvođači automobila se suočavaju sa izazovnom godinom, predviđajući stabilne ili niže prinose i sporiji rast prodaje (mukice) dok ulažu u preuređenje svojih linija kako bi se izborili sa rastućom konkurencijom u pozadini prigušene potražnje, posebno za potpuno električne automobile.
Sva tri proizvođača automobila lansiraju niz novih potpuno električnih modela i ažuriraju ponudu motora sa unutrašnjim sagorevanjem dok se bore da ožive prodaju automobila koja je još uvek ispod nivoa pre pandemije, plus se bore sa konkurencijom iz Kine i drugih zemalja. Ali ne spominju da su im profiti zadnjih godina enormno veći no pre korone.
Nemačka automobilska asocijacija VDA izvestila je ranije ovog meseca da je ukupna prodaja u prvom kvartalu bila iznad prošlogodišnjih cifara, ali je ostala 21% ispod prodaje u 2019. godini.
AutoRepublika