10. Oktobra 2023.

Njemački gigant autoindustrije zatvara fabrike: ‘Evo zašto je sve krenulo nizbrdo…’

Oblaci olova nadvili su se nad velikim delom industrije, a katanci na vratima VV fabrika su zaključani.

Folksvagen je ušao na tržište električnih automobila kasnije od svojih konkurenata. Nakon ambicioznog pokretanja proizvodnje 2020. godine, činilo se da bi VV iz Volfsburga u Nemačkoj uskoro mogao da se pozicionira kao jedan od vodećih svetskih proizvođača e-automobila.

Ali tržište se pokazalo mnogo nestabilnijim od onoga što je pisalo u projekcijama nemačkih menadžera. Oblaci olova nadvili su se nad velikim delom industrije, a uprkos tome što je Folksvagen pre samo nekoliko meseci najavio nova ulaganja u električna vozila, katanci na vratima fabrike su zaključani.

Naime, pre deset dana smo dobili vest da u Cvikauu i Drezdenu Folksvagen obustavlja proizvodnju električnih automobila VV ID3 i Cupra. Obustava proizvodnje, za sada, važi samo za prve dve nedelje oktobra. Razlog je naizgled jednostavan; značajno slabljenje tražnje.

Zbog trenutne situacije na tržištu, proizvodnja će biti smanjena tokom jesenjih praznika u Saksoniji od 2. do 13. oktobra u fabrici VV u Cvikauu – rekao je portparol kompanije.

Jedna od dve proizvodne linije biće privremeno zatvorena u fabrici u Cvikauu. Proizvodnja modela ID4, ID5, Audi K4 e-tron i Audi K4 Sportback e-tron će se nastaviti, dodaje Folksvagen.

VV je odbio da komentariše kako će to uticati na zaposlene. Ali poruka iz septembra bila je jasna kada su najavili da neće produžiti ugovore na određeno vreme za 269 zaposlenih u Cvikauu.

Zašto je poligon bio zatvoren upravo sada? Objašnjenja za pad tražnje za nemačkim električnim automobilima treba tražiti u nekoliko faktora.

Pre svega, tu je konkurencija. Tesla bolje korespondira sa željama potrošača električnih automobila. Štaviše, moglo bi se reći da je Tesla Elona Maska zapravo sam stvorio želju za ovakvim vozilima. VV i drugi proizvođači tek treba da pronađu način da pobede Maska u njegovoj igri.

Drugi se sve više odlučuju za kupovinu kineskih e-automobila. Sa tako niskim cenama proizvodnje Evropljani ne mogu da se izbore. Rast cena energenata, odnosno inflacija, takođe su razlozi smanjene tražnje.

Naravno, treba da pomenem i ukidanje podsticaja. Od 1. septembra pravo na premije pri kupovini e-vozila u Nemačkoj imaju samo fizička lica. Kompanije koje kupuju e-vozila više neće dobijati podsticaje od države.

Nemačko udruženje automobilske industrije smatra da će potpuno ukidanje podsticaja za službena vozila „naštetiti tržištu i dodatno opteretiti srednja preduzeća”.

Vlada je već sredinom 2022. smanjila vrednost subvencija za nove e-automobile, tvrdeći da su oni postali dovoljno privlačni za kupce i da im državna pomoć više nije potrebna. Broj električnih vozila u Nemačkoj je opao odmah nakon toga.

Kupci e-automobila su prošle godine dobijali od države i do 6.000 evra za kupovinu novog vozila (uz popust od 3.000 evra od samih proizvođača automobila).Početkom ove godine subvencija je pala sa 3.000 na 4.500 evra i biće dodatno smanjeni od januara 2024.

Nemačka ima za cilj da do 2030. godine ima 15 miliona e-automobila na putu, ali kako prenosi portal Clean energi vire, stručnjaci kažu da su male šanse da će cilj biti ispunjen.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare