4. Septembra 2024.

Volkswagen: Prvi put u našoj 87-godišnjoj istoriji razmišljamo o zatvaranju naših fabrika’

Da, prvi put u našoj 87-godišnjoj istoriji razmišljamo o zatvaranju naših fabrika

deja o zatvaranju fabrike dolazi nakon što Folksvagenov plan štednje, koji je pokrenut prošle godine, nije uspeo da uštedi planirane milijarde evra.

Volkswagen razmatra zatvaranje tvornica u Njemačkoj po prvi put u svojoj 87-godišnjoj istoriji. Izvršni direktor Oliver Blume upozorio je da je evropska automobilska industrija u “veoma ozbiljnoj situaciji”, posebno zbog brzog prodora kineskih električnih automobila na evropsko tržište, piše Financial Times .

Ideja o zatvaranju fabrike dolazi nakon što plan štednje, koji je pokrenut prošle godine, nije uspio da uštedi planirane milijarde eura. Kompanija nije uspjela smanjiti režijske troškove, niti je dovoljan broj zaposlenih prihvatio prijevremeno penzionisanje uz “dobrovoljne otpremnine”.

Kompanija je stoga najavila da će prekršiti ranije obećanje da neće otpuštati radna mjesta u Njemačkoj do 2029. godine, što bi moglo izazvati sukob sa radničkim vijećem. Ovaj program zaštite na radnom mjestu pokriva pogone Volkswagena u Wolfsburgu, Hannoveru, Braunschweigu, Salzgitteru, Kasselu i Emdenu.

slika

– Ekonomski ambijent je postao još teži, a na evropsko tržište ulaze novi konkurenti. U ovom okruženju, mi kao kompanija sada moramo da delujemo odlučno – rekao je Blume.

Dionice Volkswagena porasle su za 1,2 posto nakon vijesti, ali je kompanija izgubila skoro trećinu svoje vrijednosti u proteklih pet godina, što je čini jednim od najvećih evropskih proizvođača automobila.

Potražnja za električnim vozilima u Evropi manja od očekivane pogodila je proizvođače automobila u regionu, uključujući VW, koji već imaju manji udio na svom najprofitabilnijem tržištu, Kini.

U prvoj polovini 2024. godine operativne marže marke VW pale su na 2,3 posto. Prošlog juna objavili su da žele smanjiti troškove za 10 milijardi eura kako bi do 2026. godine dostigli 6,5 posto te marže. Restrukturiranje zasnovano na demografskim kretanjima, koje podrazumijeva da se radnici u penziji ne zamjenjuju novim, nije bilo dovoljno za postizanje željenih rezultata.

VW zapošljava oko 300.000 ljudi u Njemačkoj, što je polovina svih zaposlenih u toj kompaniji, pa je zadržavanje radnih mjesta glavni prioritet za njemačku pokrajinu Donju Saksoniju, koja posjeduje 20 posto kompanije i često favorizira svoj radnički savjet. Pokrajinski premijer Stephan Weil rekao je da je “neosporno da VW mora nešto da uradi”, ali ne veruje da će fabrika biti zatvorena.

slika

Daniela Cavallo , predsjednica radničkog savjeta VW-a, koji prema njemačkim pravilima zastupa interese radnika na nivou nadzornog odbora, u ponedjeljak je uputila poruku zaposlenima u kojoj ih upozorava da menadžment razmišlja o zatvaranju njemačkih fabrika.

VW je u međuvremenu saopštio da njegova “izuzetno napeta” finansijska situacija znači da “više ne može isključiti čak ni zatvaranje pogona za proizvodnju vozila i komponenti”, dodajući da će započeti pregovore sa predstavnicima radnika. Cavallo je najavio žestok otpor.

– Kod mene neće biti zatvaranja VW fabrika – poručila je zaposlenima, prenosi Financial Times . S obzirom da je njen sukob s bivšim izvršnim direktorom VW-a Herbertom Diesom doprinio njegovom svrgavanju 2022. godine, ova izjava bi mogla biti više od uobičajenih floskula. Najava mogućeg zatvaranja njemačkih tvornica prvi je veliki sukob između generalnog direktora Olivera Blumea, kojeg su analitičari opisali kao graditelja konsenzusa, i sindikata koji imaju značajan utjecaj u VW-u.

Unutrašnje tenzije u njemačkom proizvođaču automobila dolaze u loše vrijeme jer je potražnja za njegovim automobilima smanjena i u Kini i kod kuće. Nekoliko kineskih proizvođača električnih vozila, poput sve popularnijeg BYD-a, planira ulazak u Evropu, dok se VW i drugi ranije etablirani brendovi utrkuju u razvoju najjeftinijih električnih vozila.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare